MotoNews.pl

Ford Kuga PHEV

Ford Kuga PHEV17.05.2021
Ford Kuga w odmianie hybrydowej plug-in to idealna propozycja dla tych, którzy chcą pogodzić codzienne dojazdy do pracy z dalekimi wycieczkami z całą rodziną.

Oferta modelu Kuga jest niezwykle elastyczna, dzięki czemu każdy klient jest w stanie dobrać konfigurację do własnych upodobań. Mowa nie tylko o wersjach wyposażenia, które mogą odzwierciedlać luksus i komfort w odmianie Vignale lub sportowe emocje w ST-Line, ale przede wszystkim o szerokim wyborze jednostek napędowych. Jedną z najbardziej zaawansowanych jest hybryda plug-in. Co oferuje i kto będzie z niej najbardziej zadowolony?

Ford
Ford Kuga PHEV ST-Line

Hybryda ładowana z gniazdka PHEV: Świetna dynamika i nawet 56 km jazdy bezemisyjnej

Ford Kuga w odmianie hybrydowej plug-in to idealne auto dla tych, którzy chcą częściej korzystać z napędu elektrycznego w trakcie jazdy miejskiej lub podmiejskiej, ale nie chcą być ograniczeni zasięgiem auta przy dłuższych wakacyjnych wojażach. Kuga w wersji hybrydowej plug-in łączy w sobie te dwa światy i daje użytkownikowi nieograniczone możliwości.

Ford
Ford Kuga PHEV ST-Line

Napęd hybrydowy typu plug-in docenią przede wszystkim ci użytkownicy, którzy pokonują codziennie kilkadziesiąt kilometrów do pracy, po zakupy, by odwieźć dzieci do szkoły bądź przedszkola. Posiadacze własnych garażów z punktem ładowania np. typu Wallbox, którzy dodatkowo mają instalację fotowoltaiczną na dachu, mogą korzystać z auta przy powyższym założeniu niemal za darmo. Regularne doładowywanie pojazdu pozwoli w pełni docenić jego największe zalety – w tym nawet 56 kilometrów zasięgu na w pełni naładowanych akumulatorach (pojemność – 14,4 kWh).

Ford
Ford Kuga PHEV ST-Line

Co potem? Po rozładowaniu akumulatorów auto przechodzi w tryb jazdy hybrydowej i do napędu wykorzystuje silnik spalinowy. Nie ma więc obawy o zasięg, dostępność stacji ładowania itp. Hybryda plug-in pozwala z jednej strony jeździć oszczędnie, bezemisyjnie i bezszelestnie, z drugiej zaś bezstresowo planować dalsze wycieczki.

Dynamika, oszczędność i możliwość wyboru

Do napędu hybrydowej Kugi służy połączenie 2,5-litrowego silnika spalinowego, który pracuje w oszczędnym trybie Atkinsona, z silnikiem elektrycznym, zapewniając łącznie moc systemową 225 KM oraz niezwykle niskie zużycie paliwa (1,4 l/100km w cyklu WLTP) i emisję CO2 wynoszącą zaledwie 32 g CO2/km (w cyklu WLTP). Kolejną zaletą napędu hybrydowego plug-in jest możliwość wyboru preferowanego trybu jazdy. Kierowca sam może zdecydować kiedy i jak korzystać z zasilania elektrycznego, dokonując wyboru jednego z trybów jazdy: silnik elektryczny (EV Teraz), silnik benzynowy (EV Później), połączyć pracę obydwu (EV Auto) lub użyć silnika spalinowego do naładowania akumulatora podczas jazdy (Ładowanie).

Ford
Ford Kuga PHEV ST-Line

Niezaprzeczalną zaletą hybryd plug-in jest również płynna i dynamiczna jazda w mieście. Samochód poruszając się z niewielką prędkością np. w miejskim korku, zazwyczaj korzysta tylko z napędu elektrycznego. Ma to wiele zalet m.in. ograniczone do niezbędnego minimum zużycie paliwa, cisza oraz płynne i dynamiczne ruszanie z miejsca. Napęd hybrydowy plug-in to w przypadku Forda Kugi również świetna dynamika – auto w tej wersji dysponuje mocą systemową 225 KM, co pozwala na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w czasie 9,2 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 225 km/h.

Hybrydowe wersji Forda Kugi w elastycznej ofercie

Aby dać klientom wybór i możliwość doboru napędu hybrydowego do własnych preferencji, Ford postanowił zaoferować najnowszą generację modelu Kuga z całym przekrojem napędów hybrydowych. Każdy z nich ma swoje zalety, dzięki czemu klient będzie w stanie dobrać napęd do własnych potrzeb. Bez znaczenia, czy komuś zależy na możliwości pokonania znacznego odcinka drogi na napędzie czysto elektrycznym, woli bezobsługowy system hybrydowy, czy też chciałby się zapoznać z tym rodzajem napędu i wolałby zacząć od czegoś „miękkiego”, oferta Forda Kugi da mu to, czego potrzebuje od swojego nowego SUVa.

Ford
Ford Kuga PHEV ST-Line

– Projektując ofertę nowego Forda Kugi staraliśmy się, aby każdy znalazł tam to, czego poszukuje. Mamy więc auta napędzane miękką hybrydą, hybrydą, jak i hybrydą typu plug-in. Ten ostatni wariant jest najbardziej uniwersalny i czerpie najlepsze cechy z samochodów o napędzie konwencjonalnym i elektrycznym, czyli możliwość jazdy bezemisyjnej oraz brak ograniczeń jeśli chodzi o zasięg podróży – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor generalny Ford Polska.

Źródło: Ford
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata