Pojawienie się zupełnie nowej generacji Forda Mondeo oznacza radykalną transformację oferty rynkowej Forda w kategorii tzw. samochodów dużych.
Nowy Ford Mondeo, efektowny i mający dziś bardziej indywidualne oblicze, jest kwintesencją wykorzystywanej przez Forda w ostatnim czasie konwencji stylistycznej "kinetic design". Nowy model wprowadza także do oferty Forda szereg nowinek technicznych i nowych elementów wyposażenia. Zachowano przy tym wszystkie dobrze znane atuty poprzednich generacji Forda Mondeo, szczególne znaczenie przywiązując do dalszego udoskonalenia własności jezdnych i poprawy poziomu bezpieczeństwa.
Najnowszy Ford Mondeo pojawi się latem 2007 roku na wszystkich rynkach Europy i będzie od razu dostępny w trzech wersjach nadwoziowych, z których każda w swój indywidualny sposób wykorzystuje założenia i elementy pełnej dynamiki konwencji stylistycznej "kinetic design". Nabywca nowego modelu będzie miał do wyboru kilka wersji wyposażeniowych oraz kilka nowoczesnych jednostek napędowych. Cechą wspólną i zarazem wielką zaletą wszystkich wersji jest bardzo wysoka jakość wykonania i bardzo wysoki komfort prowadzenia i podróżowania.
"Ford Mondeo był zawsze chwalony za szereg niezaprzeczalnych zalet, przede wszystkim za własności jezdne i wysoki poziom bezpieczeństwa" - powiedział Steve Adams, dyrektor Ford of Europe odpowiedzialny za pion samochodów dużych i luksusowych. "W przypadku tego niezwykłego nowego samochodu wszystkie te atuty zostały jeszcze bardziej dopracowane. W efekcie osiągi i parametry użytkowe nowego Forda Mondeo zostały poprawione pod każdym względem. Jednocześnie diametralnie zmieniliśmy jego wygląd i radykalnie poprawiliśmy jakość."
Nowy Ford Mondeo jest kolejnym modelem, który mocno skorzystał na realizowanej przez Forda pod nazwą Shared Technology koncepcji wykorzystywania tych samych rozwiązań w wielu różnych modelach. Wiele założeń konstrukcyjnych i szereg podzespołów nowego Forda Mondeo jest taka sama co stosowane w Fordzie S-MAX, wybranym "Samochodem Roku 2007" i w nowej generacji Forda Galaxy. Nowy Ford Mondeo jest jednak zupełnie innym modelem, mającym swoją własną wyraźnie określoną tożsamość i ważne miejsce w ofercie Forda.
Gama modeli i wersji Forda Mondeo zawsze oferowała nabywcy różnorodność i bogactwo wyboru. W przypadku najnowszego modelu zespół konstruktorów i projektantów intensywnie pracował nad opracowaniem koncepcji modelowej, która – dzięki bogactwu i różnorodności dostępnych wersji – dobrze spełniałaby coraz bardziej zróżnicowane oczekiwania i wymagania nabywców w tym segmencie rynku.
Trzy różne wersje nadwoziowe – klasyczny 4-drzwiowy sedan, elegancki i zarazem uniwersalny 5-drzwiowy hatchback oraz obszerne kombi – znajdą się w ofercie jednocześnie, od samego początku. Z kolei każda z wersji nadwoziowych będzie oferowana w czterech wersjach wyposażenia, o wyraźnie zróżnicowanym charakterze. Są to: wersja Ambiente, charakteryzująca się (mimo iż jest to model podstawowy), wysokim standardem wyposażenia, zarówno dla użytkownika biznesowego, jak i dla rodziny, modna i nowoczesna wersja Trend oraz, najbardziej bogato wyposażone wersje Ghia i Titanium.
Najbogatsze wersje Ghia i Titanium oferują wykończenie i wyposażenie z najwyższej półki. Wersja Ghia będzie kojarzona z "klasycznym", wyrafinowanym poczuciem luksusu, które podkreślają wysmakowane detale wykończenia. Z kolei wersja Titanium jest adresowana przede wszystkim do nabywcy o bardziej nowoczesnym smaku, na pograniczu "techno", z dużą liczbą detali wnętrza z metalizowanym wykończeniem, standardowo montowanym systemem Ford Convers+ HMI oraz szybami barwionymi na niebiesko.
Opcjonalny pakiet "X-pack" będzie oferowany w wersjach Ghia i Titanium. Natomiast wybierający wersje Trend lub Titanium mogą dodatkowo zamówić pakiet "Sport", do którego należą między innymi: obniżone zawieszenie, fotele częściowo wykończone skórą oraz, do wyboru, 17- lub 18-calowe aluminiowe obręcze kół.
Dane techniczne nowego modelu oraz specyfikacje wyposażenia dla poszczególnych rynków zostaną ujawnione bezpośrednio przed wejściem nowej generacji na rynek.