Ford F-150 Lightning przechodzi ostatnią fazę testów przedprodukcyjnych, które w sumie będą liczyć ponad 1,5 miliona kilometrów; wszystko po to, aby zapewnić pick-upowi wysoką wytrzymałość zanim pierwsze egzemplarze trafią tej wiosny do klientów.
- Od początku stycznia pierwsi chętni do zakupu F-150 Lightning, którzy wcześniej zarezerwowali samochody, mogą go zamówić; kolejni zdecydowani na zakup elektrycznego pick-upa będą mogli złożyć zamówienie w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Ci, którym nie uda się kupić samochodu z roku modelowego 2022 będą mieli możliwość zamówienia auta z kolejnego roku produkcji.
- Bezprecedensowy popyt na Mustanga Mach-E sprawił, że Ford już wcześniej ogłosił, że – począwszy od tego roku – zwiększy jego produkcję i do 2023 roku spodziewa się jej na poziomie ponad 200.000 egzemplarzy rocznie; w ciągu 24 miesięcy Ford będzie miał zdolność do produkcji 600.000 samochodów elektrycznych rocznie.
– Mając blisko 200.000 rezerwacji, ciężko pracujemy nad tym, aby przezwyciężyć ograniczenia produkcyjne i dostarczyć klientom więcej samochodów F-150 Lightning – powiedział Kumar Galhotra, prezes odpowiedzialny za rynki amerykańskie i międzynarodowe w Ford Motor Company. – Sprawa jest oczywista – ludzie są gotowi do zakupu elektrycznego F-150, a Ford robi wszystko, aby zwiększyć wielkość produkcji tego modelu.
Ze względu na bezprecedensowe zainteresowanie ze strony klientów, Ford wdraża proces rezerwacji „wave-by-wave”. Osoby, które zarezerwowały wcześniej samochód są proszone o oczekiwanie w ciągu najbliższych kilku miesięcy na zaproszenie ze strony Forda, dostarczane za pośrednictwem poczty elektronicznej lub o zalogowanie się na konto na stronie Ford.com. Ci, którzy nie otrzymają zaproszenia na zakup samochodu z roku modelowego 2022, będą mieli możliwość zamówienia go w odpowiednim czasie z przyszłorocznej produkcji.
Elastyczność produkcji była i jest kluczem do sukcesu Forda. Tak samo jest w przypadku przyszłej gamy samochodów elektrycznych. Aby zaspokoić niezwykły popyt, niewielka grupa pracowników, którzy zajmują się planowaniem produkcji, zakupami, strategią, rozwojem gamy modeli oraz planowaniem wydajności fabryk, znajduje sposoby na szybkie zwiększenie produkcji przełomowego pick-upa. Ford współpracuje przy tym nie tylko z kluczowymi dostawcami, ale także z zakładami produkcyjnymi Rawsonville Components Plant i Van Dyke Electric Powertrain Center, aby wspólnie znaleźć sposób na zwiększenie produkcji podzespołów do samochodów elektrycznych, w tym ogniw akumulatorowych, akumulatorów i elementów elektrycznych układów napędowych.
– Zapał i jakość, które członkowie załogi Forda wkładają w budowanie kultowego pick-upa F-150 Lightning, są widoczne na każdym kroku. Najlepiej odzwierciedla je ogromna liczba zamówień na nowy model – powiedział Chuck Browning, wiceprezes związku zawodowego pracowników. – Członkowie załogi są liderami pomysłów na podwojenie produkcji legendarnego modelu w wersji elektrycznej.
W ubiegłym tygodniu zakończyła się ostatnia faza przed rozpoczęciem masowej produkcji pick-upa F-150 Lightning dla klientów detalicznych i F-150 Lightning Pro dla odbiorców komercyjnych. Egzemplarze te będą wykorzystywane do testów w rzeczywistych warunkach i przejadą w sumie ponad 1,5 miliona kilometrów.
W Ameryce Północnej F-150 Lightning cieszy się rekordowym zainteresowaniem użytkowników konkurencyjnych marek – ponad 75% klientów, którzy dokonali rezerwacji jest nowych dla marki Ford. Produkcja pick-upa F-150 Lightning rozpocznie się wiosną tego roku.
Ford chce być liderem przemian w dziedzinie samochodów elektrycznych i do 2025 roku zainwestuje w ich rozwój ponad 30 miliardów dolarów. W ciągu najbliższych dwóch lat marka z błękitnym owalem w logo zamierza stać się drugim największym producentem samochodów elektrycznych w Ameryce Północnej. W dalszej perspektywie, dzięki ogromnym inwestycjom w produkcję akumulatorów i samochodów elektrycznych, Ford zamierza rzucić wyzwanie marce, która jest numerem 1. W ciągu najbliższych 24 miesięcy Ford będzie mógł produkować na świecie 600.000 samochodów elektrycznych rocznie.
Oprócz zwiększenia produkcji F-150 Lightning, Ford ogłosił niedawno aż trzykrotne zwiększenie produkcji Mustanga Mach-E i spodziewa się, że do 2023 r. produkcja tego modelu zostanie zwiększona do ponad 200.000 egzemplarzy rocznie. Elektryczny samochód dostawczy Forda – E-Transit – pojawi się w sprzedaży w ciągu najbliższych miesięcy.
W Tennessee Ford buduje największy, najbardziej zaawansowany i najbardziej wydajny zakład produkcyjny w swojej 118-letniej historii. Będzie w nim produkowany elektryczny pick-up serii F nowej generacji. Ford, wspólnie z firmą SK Innovation, buduje również trzy nowe fabryki akumulatorów BlueOval SK – jedną w Tennessee i dwie w Kentucky. Będą w nich produkowane zaawansowane technologicznie akumulatory litowo-jonowe na potrzeby samochodów nowej generacji marek Ford i Lincoln.
Inwestycja w wysokości 11,4 miliarda dolarów stworzy prawie 11.000 nowych miejsc pracy w BlueOval City i BlueOvalSK Battery Park w Tennessee i Kentucky oraz wzmocni pozycję Forda jako wiodącego amerykańskiego pracodawcy.