Analiza anonimowych danych pochodzących z samochodów Kuga Plug-In Hybrid poruszających się w całej Europie wykazała, że klienci średnio w ciągu roku pokonywali nieco ponad 10 000 km. Bazując na danych WLTP dotyczących emisji spalin, Kuga Plug-In Hybrid może emitować około 1 110 kilogramów CO2 mniej niż Kuga z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym EcoBoost na tym samym dystansie.
Dane pokazały również, że kierowcy Kugi Plug-In Hybrid chcą, aby ich pojazd był w pełni naładowany, a prawie połowa procesów ładowania odbywa się w nocy. Popularne były również krótkie doładowania w ciągu dnia, trwające od jednej do dwóch godzin. Ford przewiduje, że wzrost częstotliwości ładowania samochodów PHEV wraz z rozwojem infrastruktury w całej Europie.
Kuga Plug-In Hybrid w 2021 r. była najlepiej sprzedającym się samochodem PHEV spośród wszystkich marek na europejskim rynku, wyprzedzając swojego najbliższego rywala z segmentu o ponad 17%. Sprzedaż pojazdów hybrydowych typu plug-in i całkowicie elektrycznych stanowiła 19% wszystkich nowych samochodów sprzedanych w 2021 r., w porównaniu do 21,7% samochodów z silnikiem Diesla. Ponad połowa wszystkich Kug sprzedanych w 2021 r. to hybrydy plug-in albo pełne hybrydy.
– Nie każdy klient jest w stanie od razu przesiąść się z auta napędzanego silnikiem benzynowym albo wysokoprężnym na w pełni elektryczny pojazd. Właśnie dlatego zaprojektowaliśmy naszą zelektryfikowaną Kugę Plug-In Hybrid, aby zaoferować to, co najlepsze z obu światów, a sprzedaż lepsza od jakiegokolwiek innego samochodu typu PHEV w Europie sugeruje, że znaleźliśmy odpowiedni przepis – powiedział Glen Goold, dyrektor gamy modelowej Forda Kugi. – Ford realizuje wizję zelektryfikowanej przyszłości, a samochody takie jak Kuga Plug-In Hybrid pomagają klientom zrobić ten krok razem z nami.
Klienci korzystają z elektrycznej mocy
Anonimowe dane o użytkowaniu pojazdów, zebrane przez Forda, aby lepiej zrozumieć i zoptymalizować doświadczenia związane z posiadaniem samochodu PHEV, dostarczyły wglądu w to, w jaki sposób klienci maksymalnie wykorzystują wszechstronność Kugi Plug-In Hybrid:
- Klienci regularnie ładują swoje Kugi Plug-In Hybrid – na każde 100 dni jazdy miało miejsce 71 zdarzeń ładowania, co wskazuje, że klienci często ładują akumulatory w dni, w których korzystają ze swoich samochodów. Średni stan naładowania po podłączeniu do zasilania wynosił 30%, co sugeruje, że klienci rzadko jeżdżą do całkowitego wyczerpania akumulatora, a zamiast tego utrzymują naładowany, aby zmaksymalizować zasięg jazdy na napędzie elektrycznym.
- Zasięg Kugi Plug-In Hybrid zapewniał klientom elastyczność pozwalającą na zaspokojenie ich potrzeb – średni dystans pokonywany dziennie i liczba podróży powyżej 100 km osiągnęły szczyt w lipcu, sierpniu i wrześniu, co sugeruje, że klienci wykorzystywali hybrydowy, benzynowo-elektryczny zasięg modelu, aby cieszyć się letnimi wakacjami i innymi aktywnościami.
- Klienci korzystają z nocnego ładowania w domu, aby obniżyć koszty eksploatacji – z 5,7 miliona przypadków ładowania Kugi Plug-In Hybrid, zarejestrowanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy, 46% miało miejsce w nocy, przy czym najczęstszy czas ładowania wynosił 12 godzin lub więcej. Oprócz korzystania z tańszej energii elektrycznej, popularność nocnego ładowania sugeruje, że klienci w zakresie ładowania samochodów zachowują się podobnie, jak podczas ładowania smartfonów i innych urządzeń życia codziennego.
- Drugi najpopularniejszy czas ładowania wynosił od jednej do dwóch godzin w ciągu dnia, co sugeruje, że kierowcy Kugi Plug-In Hybrid również chętnie korzystają z szybkich doładowań w ciągu dnia, jeśli pozwalają na to publicznie dostępne stacje ładowania.
Kuga Plug-In Hybrid wspiera rozwój elektromobilności
Kuga Plug-In Hybrid była najlepiej sprzedającym się samochodem PHEV we wszystkich segmentach w 2021 r., sprzedając się w ilości ponad 48 000 egzemplarzy, a także wyprzedzając najbliższego rywala z segmentu w ośmiu miesięcznych rankingach sprzedaży minionego roku.
Inteligentny układ napędowy SUV-a zapewnia wydajność i wygodę, z całkowitym zasięgiem na napędzie elektrycznym wynoszącym od 57 do 65 km według procedury WLTP i od 71 do 89 km WLTP w mieście, co daje kierowcom możliwość odbywania częstych podróży wyłącznie na napędzie elektrycznym. Zużycie energii wynoszące od 14,8 kWh/100 km według protokołu WLTP także jest niższe niż u kluczowych konkurentów.
Co więcej, Kuga Plug-In Hybrid oferuje zasięg i wygodę pojazdu napędzanego benzyną, a jednocześnie wykorzystuje moc akumulatora do poprawy osiągów silnika benzynowego w celu zwiększenia wydajności, nawet gdy nie jest w całkowicie elektrycznym trybie EV Teraz. Zużycie paliwa na poziomie 0,9-1,3 l/100 km według WLTP i emisja CO2 od 21-20 g/km według WLTP jest lepsza niż kluczowych rywali i oznacza, że kierowcy mogą pozostawić pojazd w trybie EV Auto wiedząc, że będzie działał w najbardziej efektywny sposób.
Kierowcy mogą również korzystać z trybu EV Później, aby oszczędzać energię akumulatora na później, co daje im pełną kontrolę nad tym, jak i kiedy z niej skorzystać. Oprócz ładowania z zewnętrznego źródła zasilania, Kuga Plug-In Hybrid może automatycznie uzupełniać akumulator podczas jazdy, korzystając z technologii ładowania regeneracyjnego, która przechwytuje energię kinetyczną, która zwykle jest tracona podczas hamowania. Nawet jeśli akumulator jest całkowicie rozładowany, Kuga Plug-In Hybrid oferuje lepsze zużycie paliwa niż kluczowi konkurenci, wynoszące 5,2-6,0 l/100 km.
Kuga Plug-In Hybrid oferuje również niższy całkowity koszt użytkowania w porównaniu z kluczowymi rywalami z segmentu, z potencjalną oszczędnością ponad 1 800 euro w typowym okresie wymiany samochodów wynoszącym trzy lat albo 60 000 km. Samochód oferuje niskie zużycie paliwa oraz energii, niskie koszty eksploatacji i wysoką wartość rezydualną.