To pokazuje, że innowacyjne podejście zastosowane przy projektowaniu pierwszego całkowicie elektrycznego pojazdu marki Ford, jest kluczem do sukcesu w branży, w której potrzebne jest nie tylko nieszablonowe myślenie, ale przede wszystkim konkretne plany elektryfikacji. W ramach tej strategii Ford przeznaczy do 2025 roku ponad 30 miliardów dolarów na elektryfikację swoich modeli.
Nagroda Women’s World Car of the Year (WWCOTY) to jedyna międzynarodowa nagroda przyznawana wyłącznie przez dziennikarki pracujące w branży motoryzacyjnej. Samochody rywalizują w sześciu kategoriach i oceniane są pod kątem bezpieczeństwa, właściwości jezdnych, komfortu, innowacyjnych technologii, atrakcyjności projektu, wydajności, wpływu na środowisko i stosunku jakości do ceny.
W tym roku wybierano auta w następujących kategoriach: samochód miejski, rodzinny SUV, duży samochód, duży SUV, samochód sportowy oraz samochód z napędem 4×4. W konkursie wzięło udział 65 modeli, które debiutowały na rynku między 1 stycznia a 31 grudnia 2021 roku.
– Z dumą obserwujemy, że praca, którą wykonujemy w Cuautitlán w Meksyku, pozwoliła firmie Ford być liderem w erze elektryfikacji, która zmienia podejście do mobilności na całym świecie. Jesteśmy podekscytowani, widząc wyniki konkursu na Kobiecy Światowy Samochód Roku, ale także jesteśmy całkowicie pewni jakości, technologii, wydajności oraz projektu, które kolejny raz stawiają Mustanga Mach-E na szczycie – dodał Marcos Madrid, kierownik fabryki Ford Cuautitlán.