Znakomita wartość rezydualna Kugi PHEV
Z analizy danych firmy Eurotax wynika, że Ford Kuga PHEV w wersji ST-Line X, z silnikiem o mocy 225 KM i napędem na przednie koła, po trzech latach eksploatacji (albo 90 tys. kilometrów) wciąż będzie wart 52,8% swojej wyjściowej ceny. Zdaniem ekspertów Eurotax, wartość ta stawia Forda w czołówce swojego segmentu, będąc lepszą od wielu znanych modeli.
Wartość rezydualna to prognozowana wartość pojazdu w chwili jego sprzedaży w założonych ramach czasowych. Jest ona jednym z kluczowych wyznaczników przy zakupie samochodu nie tylko dla firm. Dzięki takim danym klienci – także indywidualni – mogą sprawdzić, czy zakup danego auta jest dla nich korzystnym finansowo wyborem w kontekście dłuższego użytkowania. Często bowiem klienci decydują się na nieco tańsze modele, które jednak bardzo szybko tracą swoją wartość i już po kilku latach użytkowania są znacznie mniej warte, niż inne pojazdy.
– Wysoka wartość rezydualna Kugi PHEV przekonała do zakupu już wielu naszych klientów biznesowych. Często wybierają oni ten samochód, choć w przeszłości decydowali się na modele z niższego segmentu. Kuga PHEV jest doskonałym ambasadorem elektryfikacji w firmowych flotach. Nie każdy klient chce i może od razu przesiąść się z samochodu spalinowego do w pełni elektrycznego, a w tym przypadku może na spokojnie poznać zalety elektrycznego napędu, jednocześnie nie będąc uzależnionym od jego zasięgu. Wszystkie te aspekty razem sprawiły, że Kuga jest bestsellerem w Polsce i Europie – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Napęd hybrydowy bez uszczerbku dla funkcjonalności
Zalety Forda Kugi PHEV nie sprowadzają się oczywiście tylko do wartości rezydualnej. Za samochodem przemawiają także powiązane z nią doskonałe parametry w zakresie pojemności, funkcjonalności oraz ekonomii.
Samochód pozwala na częste korzystanie z napędu elektrycznego, a jego zasięg nie jest ograniczony dzięki obecności zbiornika paliwa. Ten ma identyczną pojemność, jak w wersji benzynowej – 54 litry*. Oznacza to możliwość niezwykle ekonomicznych podróży nie tylko na krótkich dystansach, ale także na dłuższych trasach.
Całkowity zasięg na napędzie elektrycznym wynosi od 57 do 65 km według WLTP, a w mieście wartości te zwiększają się nawet do 89 kilometrów. Oznacza to, że większość miejskich podróży można wykonać wyłącznie na napędzie elektrycznym. Zużycie energii wynoszące od 14,8 kWh/100 km (WLTP) jest niższe niż u kluczowych konkurentów**, co potwierdza doskonałe parametry Kugi w zakresie codziennego użytkowania.
To jednak nie wszystko. Kuga PHEV wykorzystuje moc akumulatora do poprawy osiągów silnika benzynowego, co może przydać się w wielu sytuacjach. Samochód w trybie EV Auto wie, jak działać w najbardziej wydajny sposób, a jednocześnie zapewnia zużycie paliwa na poziomie 0,9-1,3 l/100 km (WLTP) i niższą od kluczowych konkurentów emisję CO2**.
Akumulator o pojemności 14,4 kWh zamontowano pod podłogą, dzięki czemu nie ogranicza on pojemności bagażnika. Ta wynosi do 645 litrów przy 5 miejscach i do 1 534 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach.
Crossovery i SUV-y Forda pozwalają się wyróżnić
Powyższe dane doskonale pokazują, że Kuga w wersji PHEV może być zarówno doskonałym samochodem rodzinnym, jak i firmowym. Jest bogato wyposażony, świetnie wygląda, ma niezwykle ekonomiczny napęd hybrydowy, a na dodatek oferuje wiele miejsca w środku. Tym samym w firmowych flotach może być benefitem dla pracownika, a firma może być lepiej postrzegana i przyciągnąć nowych partnerów biznesowych.
Najnowsze trendy pokazują, że firmowe floty – podobnie jak upodobania klientów indywidualnych – przechodzą obecnie transformację na crossovery i SUV-y, coraz częściej hybrydowe i elektryczne. Ford w tym zakresie ma wiele do powiedzenia, oferując gamę przemyślanych i dopasowanych do każdych potrzeb modeli. Obejmuje ona całkowicie elektrycznego Mustanga Mach-E, Kugę w dwóch wersjach hybrydowych (HEV i PHEV), Explorera PHEV, a także Pumę mHEV.
Samochody te są pożądane przez klientów, o czym świadczą statystyki sprzedaży. Mustang Mach-E jest od początku 2022 roku najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Polsce. Puma mHEV była w tym samym okresie najlepiej sprzedającym się miejskim SUV-em z takim napędem. Zaś Kuga PHEV cały czas znajduje się w czołówce sprzedaży segmentu średnich SUV-ów typu plug-in w Polsce, a dodatkowo była najlepiej sprzedającym się modelem PHEV w Europie w 2021 roku.
* Z wyjątkiem wersji z napędem PHEV w wersji wyposażenia Trend i Titanium (tam 45 litrów).
** Według analizy Forda.