MotoNews.pl

Elektryczny Ford Puma już w 2024 roku

Elektryczny Ford Puma już w 2024 roku04.04.2022
Ford ogłosił, że już w roku 2024 klienci będą mogli kupić całkowicie elektryczną wersję Pumy - kompaktowego SUV-a ze sportowym charakterem.

W ubiegłym roku to właśnie Puma była najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym Forda w Europie. Zapowiedziana właśnie wersja elektryczna, która produkowana będzie w fabryce w Krajowej w Rumunii, z pewnością zwiększy możliwości sprzedażowe tego modelu na Starym Kontynencie.

Ford już w zeszłym roku zadeklarował, że w 2023 r. w Krajowej powstanie zupełnie nowy, lekki samochód dostawczy, który rok później doczeka się także wersji elektrycznej. Obecnie producent ogłosił, że będzie nim Transit Courier nowej generacji. W tych samych latach z rumuńskiej linii produkcyjnej zjedzie także Tourneo Courier (2023 r.), kompaktowy samochód wielozadaniowy oraz jego elektryczny odpowiednik (2024 r.).

– Cieszymy się, że wraz z tym potwierdzeniem oferta pojazdów osobowych Forda powiększa się, a znaczenie fabryki w Rumunii wzrasta. Wzmożona produkcja w Krajowej to z pewnością kluczowy element przyszłości Forda na rynku europejskim zapewniający jednocześnie naszym klientom coraz większą gamę modeli do wyboru – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe.

Ford Krajowa: strategiczna rola w przyszłości producenta na rynku europejskim

Samochody Transit Courier i Tourneo Courier nowej generacji są projektowane i konstruowane przez Ford Otosan, spółkę joint venture Forda, w której Ford i Koç Holding są większościowymi udziałowcami. Jednocześnie spółka jest jedną z najdłużej działających i odnoszących największe sukcesy na światowym rynku przemysłu samochodowego.

Ford Puma

Perspektywa rozwoju nakreślona w marcu br. przez producenta wzmacnia tę wyjątkową współpracę i zakłada także przejęcie rumuńskiej fabryki i działalności produkcyjnej przez Ford Otosan. Ostatecznie transakcja czeka jeszcze na przeprowadzenie końcowych konsultacji oraz uzyskanie niezbędnych zgód od organów regulacyjnych.

– Porozumienie pokazuje, że strategiczne partnerstwo pomaga Fordowi lepiej wykorzystywać dostępne zasoby, poprzez dzielenie się inwestycjami i czerpanie z szerszej puli wiedzy specjalistycznej. Możliwość pogłębienia partnerstwa z Koç Holdings w Ford Otosan oraz rozwoju wspólnej spółki joint venture to niezwykle ciekawa perspektywa. Fabryka w miejscowości Krajowa już dziś jest przykładem dużego sukcesu, a skorzystanie z doświadczenia i wiedzy Ford Otosan w zakresie elektryfikacji i konstrukcji pojazdów użytkowych może wynieść nas na jeszcze wyższy poziom osiągnięć – powiedział Rowley.

Ogłoszone w niedawno plany rozwojowe producenta otwierają nowy rozdział w historii sukcesu Ford Otosan. Zwiększają także znaczenie fabryki w Rumunii w przyszłości spółki joint venture i umacniają rolę Forda Otosan jako globalnego gracza produkcyjnego.

– Porozumienie, które zawarliśmy jest strategiczne i wzmocni pozycję Ford Otosan jako największego producenta pojazdów użytkowych w Europie. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią niezwykłego sukcesu Forda jako lidera w dziedzinie pojazdów użytkowych. Dołożymy wszelkich starań, by być zaufanym partnerem i wspierać rozwój, który koncentruje się na rozszerzeniu gamy samochodów elektrycznych – powiedział Haydar Yenigun, dyrektor generalny Ford Otosan.

W ramach proponowanej nowej struktury własnościowej, Krajowa skorzysta m.in. z umiejętności i wiedzy jakie posiada Ford Otosan doświadczony w projektowaniu, inżynierii oraz budowie samochodów użytkowych i elektrycznych.

Ford Puma

Wiedza na temat elektrycznych układów napędowych zdobyta przez Ford Otosan m.in. dzięki produkcji w tureckiej fabryce w Kocaeli dwutonowego E-Transita, który wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym kwartale, oraz elektrycznej wersji Transita Custom nowej generacji, która z kolei pojawi się na rynku w 2023 roku, może zostać wykorzystana do zapewnienia rumuńskiej fabryce Forda najlepszego w swojej klasie przejścia na tzw. „elektryczną przyszłość”. Zarząd Ford Otosan w Krajowej będzie miał ułatwiony transfer wiedzy z zakresu technologii akumulatorów dzięki zwiększonej integracji pionowej, a także będzie mógł korzystać z rozległej i – co istotne – efektywnej kosztowo sieci dostawców firmy.

Ford ogłosił również, że pod koniec roku 2022 r. zakończy się produkcja Forda EcoSport – niewielkiego SUV-a. Decyzja producenta uwarunkowana jest planami rozwojowymi rumuńskiej fabryki, która w coraz większym wymiarze będzie koncentrowała się na rozwoju produkcji samochodów użytkowych oraz elektrycznych.

Proces informowania i konsultacji z partnerami społecznymi w Krajowej został już rozpoczęty. Biorąc pod uwagę fakt, że Ford posiada reprezentację kierownictwa wyższego szczebla w zarządzie Ford Otosan, producent będzie nadal sprawował silny nadzór nad spółką joint venture, a zarazem również nad działalnością fabryki w Krajowej.

Ford i Ford Otosan oczekują, że ogłoszona w marcu zmiana zostanie zakończona w trzecim kwartale 2022 roku. Warunkiem jest uzyskanie niezbędnych zgód wydawanych przez organy regulacyjne i przeprowadzenie konsultacji.

Źródło: Ford
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaecoo
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Omoda
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata