- Już po raz szósty przeprowadziliśmy w Polsce bezpłatne szkolenie dla młodych kierowców. Tym razem spotkaliśmy się w Warszawie, gdzie 240 uczestników dowiedziało się między innymi jak rozpoznawać zagrożenia na drodze, panować nad pojazdem, kontrolować prędkość i odległość podczas jazdy. Kluczowym założeniem programu Ford Driving Skills for Life jest przekazanie nowych informacji oraz dostarczenie praktycznych umiejętności, których nie da się nabyć w trakcie podstawowego kursu na prawo jazdy. W Polsce do tej pory przeszkoliliśmy ponad 3700 młodych kierowców - powiedział Mariusz Jasiński, Dyrektor Komunikacji i Public Relations Ford Polska.
Uczestnicy mieli okazję przekonać się na własnej skórze czym jest prędkość i jak wpływa na drogę hamowania. Dużym wyzwaniem było również hamowanie awaryjne z ominięciem przeszkody – w tym przypadku kierowca musiał rozpędzić samochód do zadanej przez instruktora prędkości. Na końcu toru czekała symboliczna przeszkoda i sygnalizator świetlny, który w ostatniej chwili wskazywał kierunek ominięcia przeszkody. Tutaj liczył się szybki refleks i zaufanie do systemów bezpieczeństwa wspomagających kierowcę.
Wiele emocji wyzwalała również sekcja, na której uczono się wyprowadzać auto z poślizgu nadsterownego oraz tor przeszkód, który trzeba było pokonać pisząc SMS-y. Ta ostatnia próba uświadomiła wielu uczestnikom, że korzystanie z telefonu w czasie jazdy nie jest bezpieczne. Dodatkowo uczestnicy szkolenia mogli na własnej skórze przekonać czego nie jest w stanie zobaczyć kierowca ciężarówki.
„Podziel się drogą”
Podczas Ford Driving Skills for Life prowadzone były również zajęcia związane z międzynarodową kampanią społeczną Forda “Podziel się drogą”. Akcja ma na celu popularyzację dobrych zachowań wśród rowerzystów oraz kierowców, a także promowanie zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym, uprzejmości i empatii. Młodzi kierowcy nauczyli się między innymi holenderskiego sposobu wychodzenia z samochodu. Polega on na otwieraniu drzwi ręką bardziej od nich oddaloną. Dzięki temu kierowca ma możliwość spojrzenia przez ramię i sprawdzenia, czy nie nadjeżdża rowerzysta.
Szkolenie obejmowało również zagadnienia związane z dbaniem o środowisko. Instruktorzy zachęcali uczestników do podróżowania z zrównoważony sposób.
„Zaparkuj samochód”
- W tym roku nowością jest nasza kampania informacyjna “Zaparkuj Samochód”, w której zachęcamy wszystkich do pokonywania krótkich dystansów i podróży rowerem, hulajnogą lub pieszo. Nic nie jest ważniejsze niż bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg, ale w dzisiejszych czasach odpowiedzialna jazda oznacza również troskę o środowisko. Według Światowej Organizacji Zdrowia większość europejskich podróży samochodem ma mniej niż 5 km i – zwłaszcza w miastach – często są to podróże, które z łatwością można odbyć rowerem lub pieszo - dodał Mariusz Jasiński.
W ramach kampanii “Zaparkuj Samochód” pojawiły się również ćwiczenia dotyczące hamowania na hulajnodze elektrycznej i wskazówki dotyczące bezpiecznej jazdy.
Ford od lat realizuje kampanię społecznej odpowiedzialności. Etyka biznesu obejmuje działania również w sferze bezpieczeństwa na drogach. Szkolenie Ford Driving Skills for Life funkcjonuje od 2003 roku, a od 2013 działa w Europie. Od momentu utworzenia programu przez firmę Ford Motor Company Fund, stowarzyszenie Governors Highway Safety Association oraz panel ekspertów ds. bezpieczeństwa. Fundusz Forda zainwestował w szkolenia ponad 60 milionów dolarów. W bezpłatnych szkoleniach wzięło do tej pory udział 1,25 miliona osób w 46 krajach na całym świecie.
O Ford Motor Company Fund
Misją Funduszu Forda jako filantropijnego ramienia Ford Motor Company, jest wzmacnianie społeczności i pomoc w poprawie jakości życia. Fundusz Forda współpracuje z dilerami i organizacjami non-profit w ponad 50 krajach, pomagając ludziom w pełni wykorzystać ich potencjał. Od 1949 roku Fundusz Forda zainwestował ponad 2,1 miliarda dolarów w programy wspierające edukację, promujące bezpieczną jazdę, wzbogacające życie społeczne i zachęcające do wolontariatu.
Międzynarodowe inwestycje Funduszu Forda są zarządzane i administrowane przez GlobalGiving – globalną organizację non profit i wieloletniego partnera Ford Motor Company. Aby uzyskać więcej informacji odwiedź stronę www.fordfund.org lub dołącz do nas @FordFund na Facebooku, Instagramie i Twitterze.