Wyglądem ostatecznym nowego Focusa zajmie się nie byle kto, bo sam Martin Smith. W przeszłości zaprojektował on legendarne już dziś Audi Quattro, obecną generację Opla Astry i nowe Mondeo pokazane na salonie w Genewie.
Nowy Focus otrzyma doskonałe zawieszenie i platformę podłogową z obecnego modelu. W ofercie znajdzie się sześć wersji nadwoziowych: 3 i 5-drzwiowy hatchback, sedan, kombi, model CC ze składanym metalowym dachem i mały SUV. Pod maską znajdą się nowe turbodoładowane jednostki benzynowe od 1,1 litra poprzez 1,6 skończywszy na 260-konnym silniku 2,3 napędzającym obecnie Mazdę 3 MPS.
Jeśli chodzi o diesle, do wyboru silniki: 1,6 2,0 i 2,2 o mocy 160-170 KM wykonane w technice Common Rail. Debiut nowego Focusa zapowiedziano na 2010 rok, ale jak to ostatnio coraz częściej bywa premiera może odbyć się wcześniej.