DeNofa startował z zespołem RTR za kierownicą Mustanga Spec 5-FD, który dzieli DNA z nowym Fordem Mustangiem siódmej generacji z rocznika modelowego 2024.
„Mustang został stworzony do rywalizowania, zarówno w drifcie, jak i na torach drogowych. Cieszymy się, że to pierwsze mistrzostwo przypadło właśnie nowemu Mustangowi” – powiedział Joe Bellino, menedżer ds. marketingu Mustanga. „Jesteśmy przekonani, że jest to pierwsze z wielu trofeów, które zdobyliśmy w zdominowanym przez nas sezonie.”
Pracując równolegle z Fordem, RTR opracował trzy Mustangi RTR Spec 5-FD z nowym nadwoziem opartym na seryjnym Mustangu. Dodatkowymi usprawnieniami związanymi z rywalizacją w zawodach było zwiększenie mocy do ponad 1300 koni mechanicznych i modyfikacja zawieszenia.
Trzy pojazdy biorące udział w zawodach reprezentowały najważniejszą ewolucję Mustanga Formuły Drift od lat. Były również prowadzone przez najlepszych kierowców driftowych na świecie z zespołu Drift Team RTR Vehicles: Vaughna Gittina Jr, Chelsea DeNofę, Adama LZ i najnowszego członka zespołu, trzykrotnego mistrza Jamesa Deane"a.
„To niesamowite osiągnięcie naszego zespołu, który dzięki wsparciu Ford Performance zdobył pierwsze mistrzostwo w nowym Mustangu” – powiedział Vaughn Gittin Jr. „Pamiętam, że 20 lat temu, kiedy po raz pierwszy jeździłem Mustangiem, ludzie patrzyli na mnie z rezerwą, a teraz model Mustang jest ikoną tego sportu i coraz częściej pojawia się na imprezach i w kulturze.”
Wnioski i sugestie płynące z wyczynowego driftu doprowadziły również do udoskonaleń, wykraczających poza tor, takich jak pierwszy w historii Forda Mustanga i pierwszy w tym segmencie* elektroniczny hamulec driftowy. Elektroniczny hamulec driftowy, który powstał we współpracy Forda i RTR, otworzył przed Mustangiem możliwości driftu z napędem na tylne koła przy zachowaniu funkcjonalności i atrakcyjności wizualnej tradycyjnego, mechanicznego hamulca ręcznego.
Hamulec driftowy jest częścią elektronicznego hamulca sportowo-parkingowego Mustanga, w który wyposażone są 2,3-litrowe Mustangi EcoBoost i 5,0-litrowe Mustangi V8 z automatyczną lub manualną skrzynią biegów i opcjonalnym pakietem Performance. Urządzenie wykorzystuje zaawansowaną elektronikę i naśladuje hydrauliczny hamulec, stosowany w Mustangach RTR Formula Drift, zapewniając ponad trzykrotnie większą siłę hamowania niż konwencjonalny mechaniczny hamulec ręczny.
*Klasą określane są samochody sportowe o dużej mocy, dysponujące napędem rozwijającym powyżej 300 KM. Hamulec driftowy jest przeznaczony wyłącznie do użytku na zamkniętych torach. Nigdy nie należy go używać na drogach publicznych. Szczegółowe informacje o ograniczeniach systemu znajdują się w instrukcji obsługi.