Ford Pro przedstawił dziś nowy kompaktowy model dostawczy Transit Connect, który uzupełnia europejską ofertę zelektryfikowanych, oszczędnych pojazdów użytkowych nowej generacji z rodziny Transitów.
Gama zaawansowanych i wydajnych układów napędowych obejmuje pierwszy w tym modelu hybrydowy napęd typu plug-in (PHEV), który pozwala uzyskać bardzo duży zasięg w trybie elektrycznym, wynoszący 110 km, zapewnia też możliwość ładowania akumulatora prądem stałym i przemiennym.
Klienci mogą również korzystać z większej dopuszczalnej ładowności i rozmiarów przestrzeni ładunkowej sięgającej 3,7 m3 oraz z nowej koncepcji układu siedzeń w modelach Kombi. Dodatkowe wyposażenie premium obejmuje nową opcję inteligentnego napędu na wszystkie koła, cyfrowy kokpit skomunikowany z siecią oraz najszerszy w historii modelu zestaw zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę.
Niezależnie od tego, czy jest to mała firma, czy też duża flota pojazdów, właściciele Transitów Connect mogą podnieść ich dyspozycyjność dzięki wsparciu Ford Pro, na które składają się oprogramowanie, usługi serwisowe i elastyczne plany finansowe, a także specjalne rozwiązanie telematyczne dla flot.
„W ciągu ostatnich dwóch lat zelektryfikowaliśmy rodzinę Transitów, aby każdy klient, niezależnie od rodzaju działalności, mógł zwiększyć efektywność swojej firmy i przejść na pojazdy korzystające ze zelektryfikowanych napędów. Nasz nowy Transit Connect jest kolejnym krokiem w realizacji tej misji” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie. „Nowe opcje układu napędowego PHEV i napędu na wszystkie koła, zaawansowane technologicznie wyposażenie wnętrza i wsparcie ze strony Ford Pro sprawiają, że Transit Connect stał się solidnym narzędziem pracy w eleganckim, kompaktowym nadwoziu.”
Trzecia generacja popularnego kompaktowego samochodu dostawczego stanowi wraz z nowym Transitem Courierem i mającym się wkrótce pojawić elektrycznym E-Transitem Courierem element najbardziej imponującej oferty kompaktowych samochodów dostawczych w historii Ford Pro.
Transit Connect wejdzie do produkcji wiosną 2024 roku, a pierwsze dostawy vana z silnikiem wysokoprężnym zaplanowano latem tego roku. Transit Connect PHEV dołączy do gamy przed końcem roku, a modele z napędem na wszystkie koła i Kombi uzupełnią linię na początku 2025 roku.
Zelektryfikowana gama europejskich Transitów Ford Pro
Transit Connect PHEV to ostatni element programu elektryfikacji rodziny Transitów spod znaku Ford Pro w Europie, po wprowadzeniu wiodącego w segmencie modelu E-Transita, elektrycznego E-Transita Customa – pierwszej elektrycznej wersji najlepiej sprzedającego się jednotonowego samochodu dostawczego w Europie - oraz E-Transita Couriera.
Nowa gama układów napędowych została uzupełniona o pierwszy w historii Transita Connect napęd PHEV. Układ napędowy łączy 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost z akumulatorem trakcyjnym i silnikiem elektrycznym. Łączna moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm trafia na koła za pośrednictwem sześciobiegowej, automatycznej przekładni dwusprzęgłowej. Maksymalna ładowność wynosi 770 kg, a dopuszczalna masa przyczepy to 1400 kg.
Transit Connect PHEV dysponuje w trybie czysto elektrycznym zasięgiem do 110 km i może w tym trybie nadal dostarczać do 330 Nm momentu obrotowego, co sprawdza się podczas transportu w ruchu miejskim.
W razie potrzeby użytkownicy mogą doładować akumulator za pomocą szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 50 kW lub naładować go między zmianami do 100% pojemności, z instalacji prądu przemiennego, korzystając z wbudowanej ładowarki o mocy 11 kW.
Trzy tryby jazdy pomagają uzyskać możliwie najniższe zużycie energii:
- EV Now – oznacza jazdę przy użyciu wyłącznie silnika elektrycznego
- EV Auto – utrzymuje równowagę między mocą dostarczaną przez silnik elektryczny i benzynowy, aby jak najlepiej dostosować się do warunków jazdy.
- EV Later – oszczędza energię elektryczną na później, co jest przydatne np. na autostradzie przed dotarciem do miasta.
Wysokie walory transportowe
Transit Connect został zaprojektowany z myślą o zaspokojeniu różnych wymagań użytkowników kompaktowych samochodów dostawczych, dlatego Ford Pro oferuje ten model z krótkim lub długim rozstawem osi, w wersji dwumiejscowej z nadwoziem typu Van lub w pięciomiejscowej, z nadwoziem typu Kombi.
Nowa konstrukcja przestrzeni ładunkowej wersji Van z krótkim rozstawem osi pozwala na przewiezienie ładunku o objętości do 3,1 m3 lub 3,7 m3 w wersji z dłuższym rozstawem osi. Model dysponuje maksymalną ładownością 820 kg, a dzięki dopuszczalnej masie przyczepy wynoszącej 1500 kg klienci mogą holować i przewozić różnego rodzaju sprzęt, wykorzystywany w ich działalności.
Transit Connect Kombi wyróżnia się rewolucyjną koncepcją elastycznego ustawienia siedzeń, która umożliwia klientom przewożącym zarówno pasażerów, jak i ładunku oraz szybką i łatwą zmianę wygodnego, pięciomiejscowego pojazdu w praktyczny samochód dostawczy. Tylne siedzenie można łatwo złożyć do przodu i podnieść w ciągu kilku sekund, aby zwiększyć przestrzeń ładunkową do 2,5 m3 (L1) lub 3,1 m3 (L2), co w modelach L2 zapewnia miejsce na dwie europalety. W pozycji złożonej tylne siedzenia tworzą pełną przegrodę ochronną i sprawiają, że pasażerowie siedzący z przodu mogą cieszyć się większym komfortem.
Produktywność dzięki Ford Pro
Ford Pro wspiera użytkowników Transitów Connect w podnoszeniu ich efektywności w firmach poprzez poprawę dyspozycyjności samochodów i obniżenie kosztów eksploatacji. Wraz z nowym modelem oferowane jest specjalistyczne rozwiązanie dla klientów flotowych, obejmujące podłączany moduł, umożliwiający łączność za pośrednictwem oprogramowania Ford Pro Telematics.
Obsługa Ford Pro Service jest również dostosowana do potrzeb klientów komercyjnych, a mobilne punkty serwisowe (Mobile Servicing) są w stanie wykonać 70% przeglądów i napraw w czasie i miejscu dogodnym dla klienta. Jedna z dużych flot w Wielkiej Brytanii odnotowała skrócenie czasu przestojów dzięki korzystaniu z usług mobilnego serwisu z trzech dni do zaledwie dwóch godzin w przypadku wykonywania podobnych zadań.
Europejska sieć wyspecjalizowanych firm, dokonujących konwersji pojazdów dostawczych Ford Pro Convertor, zrzesza ponad 200 partnerów w całej Europie. Opracowują oni dla klientów popularne konwersje kompaktowych samochodów dostawczych, takich jak chłodnie i zabudowy regałowe, które mogą korzystać później ze wsparcia technicznego i homologacji Ford Pro Special Vehicles, a także z opieki posprzedażnej, porównywalnej z taką, jaką objęte są seryjne pojazdy Ford Pro.
Nowa gama wydajnych układów napędowych
Poza nowym układem napędowym PHEV, klienci mogą również wybrać 2,0-litrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny EcoBlue w dwóch wariantach mocy. Nowy układ napędu na wszystkie koła jest oferowany z silnikiem o mocy 122 KM i sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Klienci mogą również wybrać ten sam silnik z siedmiobiegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów, która zapewnia szybką i płynną zmianę przełożeń bez utraty momentu obrotowego. Wariant o mocy 102 KM współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, przenoszącą napęd wyłącznie na przednie koła. Ford Pro przewiduje dla tego zespołu napędowego wyjątkowo niskie zużycie paliwa na poziomie 4,8 l/100 km, co pomoże klientom obniżyć koszty eksploatacji.
Możliwość zamówienia wersji nowego Transita Connect z inteligentnym napędem na wszystkie koła zwiększy atrakcyjność modelu, szczególnie w regionach skandynawskich i alpejskich, gdzie samochód zagwarantuje lepszą trakcję i pewność prowadzenia w trudnych warunkach pogodowych.
Zaawansowane systemy – najwyższa satysfakcja z użytkowania
10-calowy cyfrowy zestaw zegarów z konfigurowalnym wyświetlaczem głównym, otoczonym dodatkowymi informacjami o pojeździe, jest standardowym wyposażeniem w całej gamie. w połączeniu z 10-calowym kolorowym centralnym ekranem dotykowym, dysponującym w opcji skomunikowaną nawigacją tworzy stylowy i funkcjonalny cyfrowy kokpit.
Kierowcy, którzy używają smartfonu do nawigacji lub kontaktowania się z klientami, mogą korzystać z udogodnień środowisk Apple Carplay i Android Auto, łączących się bezprzewodowo, a także bezprzewodowej ładowarki, dostępnej w wersjach Limited i Active. Równie sprawne jest ładowanie większych urządzeń, takich jak laptopy czy różnego rodzaju akcesoria, ponieważ porty USB-C w kabinie oferują moc do 45 W.
Klienci mogą dodać do wyposażenia podgrzewane fotele przednie, oferowane w połączeniu z podgrzewaną kierownicą. Są one wyposażone w sterowaną elektronicznie, czteropozycyjną regulację podparcia lędźwiowego i regulowane, przedłużane podparcie pod uda, poprawiające komfort podczas jazdy. Fotele otrzymały certyfikat znanej organizacji, zajmującej się leczeniem schorzeń kręgosłupa Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) – Kampanii na rzecz zdrowszych pleców.
Dostępne w standardzie zaawansowane systemy wspomagania kierowcy w modelu Transit Connect obejmują: asystenta unikania kolizji z funkcją autonomicznego hamowania i ostrzegania przed kolizją czołową, system aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody oraz asystent unikania kolizji na skrzyżowaniach, których celem jest pomoc w zapobieganiu lub łagodzeniu skutków zderzeń z innymi użytkownikami dróg.
Kamera cofania i system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej są wyposażeniem standardowym w modelach wyższych wersji, dzięki czemu kierowcy zyskają większą pewność podczas manewrowania. Podobnie jak w nowym Transicie Custom, system ostrzegania podczas opuszczania pojazdu może pomóc w zapobieganiu incydentom, związanym z otwieraniem drzwi w niewłaściwym momencie i ustrzec przed kolizją innych użytkowników drogi oraz wysiadających z samochodu pasażerów.
Wśród dostępnych w wyposażeniu opcjonalnym systemów znalazł się także Pro Trailer Backup Assist, który pomaga zapobiegać lub zmniejszać ryzyko „składania się” przyczepy podczas cofania. System wykorzystuje czujniki i kamerę cofania, aby pomóc kierowcy w intuicyjnym prowadzeniu przyczepy za pomocą pokrętła sterującego i wyświetlacza cyfrowego, bez używania kierownicy.
Lista wersji modelu obejmuje atrakcyjną propozycję dla klientów flotowych, rzemieślników i użytkowników indywidualnych:
- Trend – dostępny z nadwoziami Van i Kombi, skierowany do klientów flotowych i ceniących sobie niskie koszty.
- Limited – bogato wyposażony samochód dostawczy, wyróżniający się 17-calowymi felgami aluminiowymi, we wnętrzu znajdziemy blat roboczy w oparciu fotela pasażera
- Active – atrakcyjne, wzmocnione kombi o stylistyce inspirowanej SUV-ami, z oświetleniem LED i relingami dachowymi.