To najnowszy model w programie pojazdów demonstracyjnych Ford Performance – obok SuperVana 4.0 i 4.2, Mustanga Mach-E 1400, Mustanga CobraJet 1400 i pick-upa F-100 Eluminator – prezentujący możliwości samochodu elektrycznego, który stanowi pole do popisu dla zespołu inżynierów, korzystających z okazji do szybszego zdobywania doświadczeń związanych z przyszłymi pojazdami elektrycznymi.
Switchgear stanowi jedyny w swoim rodzaju poligon doświadczalny, na którym wyznaczają oni nowe granice technologiczne, jakich można oczekiwać od elektrycznych pojazdów ciężarowych.
„Aby stworzyć wersję F-150 Lightning, która zdolna jest wjechać w znacznie trudniejszy teren niż model seryjny, stworzyliśmy niestandardową karbonową karoserię Switchgear lakierowaną w barwy Ford Performance 2024 i osadziliśmy ją na elementach terenowych, inspirowanych zaprojektowanym we współpracy z RTR Vehicles modelem demo F-150 RTR Ultimate Fun-Haver z 2016 roku” – mówi Mark Rushbrook, dyrektor globalny Ford Performance Motorsports.
Ma znacznie większy rozstaw kół niż seryjny F-150 Lightning, co zapewnia stabilność w terenie oraz zwiększony prześwit i skok zawieszenia. Aby poradzić sobie w trudnym terenie, zawieszenie F-150 Lightning Switchgear – nazwanego tak nie tylko ze względu na jego dzielność terenową, ale także wysokie osiągi na asfalcie – wykorzystuje amortyzatory FOX z wewnętrznym obejściem o średnicy 3 cali oraz specjalne przednie i tylne zderzaki, odpowiedzialne za lepsze kąty natarcia i zejścia.
Pick-up charakteryzuje się niezależnym zawieszeniem z podwójnymi wahaczami z przodu i niezależnym zawieszeniem typu multilink z tyłu, korzystającym z amortyzatorów typu coil-over, drążka stabilizatora i niestandardowych wahaczy.
Switchgear dysponuje przednimi błotnikami z lekkiego karbonowego kompozytu, który zastosowano również w burtach skrzyni ładunkowej i osłonie tylnego zderzaka. Stalowe osłony progów, a także przednia płyta ochronna pod zderzakiem świadczą o aspiracjach modelu do pokonywania trudnych bezdroży. W wyposażeniu znalazły się paski ograniczające, które pomagają kontrolować skok zawieszenia podczas szybkiej jazdy z odrywaniem się kół od nawierzchni.
Na felgi elektrycznego pick-upa założono opony NITTO Ridge Grappler 37×13.5R18, a sam pojazd wyposażono w specjalny bagażnik z dwoma kołami zapasowymi lub dwiema oponami.
Model F-150 Lightning Switchgear przedstawił swoje możliwości szerszej grupie fanów off-roadu podczas wymagających wyścigów terenowych King of the Hammers, które rozpoczęły się 25 stycznia w Kalifornii.