Wersja Plug-In Hybrid (PHEV) wzmacnia atuty Tourneo Connect, zwłaszcza jego elastyczność i wszechstronność. Umożliwia klientom przejechanie do 110 km z zasilaniem wyłącznie elektrycznym, co oznacza możliwość jazdy bezemisyjnej w coraz liczniejszych europejskich strefach "low-emission", gdzie wjeżdżać mogą wyłącznie pojazdy o niskiej emisji spalin.
Ford Tourneo Connect Plug-In Hybrid
Wraz z nowym modelem zakończy się również elektryfikacja nowej generacji, interesującej rodziny Tourneo, która w Europie obejmie również kompaktowe, pięciomiejscowe E-Tourneo Courier, ośmiomiejscowe E-Tourneo Custom i dziewięciomiejscowe Tourneo Custom Plug-In Hybrid.
"Tourneo Connect jest znany przede wszystkim z funkcjonalności i elastyczności, a nowa wersja PHEV oferuje większą dawkę obu tych zalet. Niezależnie od tego, czy jeździmy do szkoły, na wycieczki, czy używamy Tourneo Connect PHEV jako pojazdu służbowego, jego duży zasięg w trybie elektrycznym oznacza, że może on wprowadzić nową energię do intensywnego stylu życia naszych klientów" – powiedział Rich Hughes, dyrektor marki Tourneo w Ford Europe.
Listy rezerwacji Tourneo Connect PHEV zostaną otwarte latem 2024 roku, a pierwsze dostawy spodziewane są w ostatnim kwartale tego roku.
Zaawansowany układ PHEV
Innowacyjny nowy układ napędowy Tourneo Connect PHEV łączy 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost z akumulatorem trakcyjnym i silnikiem elektrycznym. Łączna moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm trafia na koła za pośrednictwem sześciobiegowej automatycznej przekładni dwusprzęgłowej. Akumulator można szybko naładować podczas długich podróży z publicznych ładowarek prądu stałego, dysponujących mocą do 50 kW lub ładować w domu „do pełna” korzystając z domowej instalacji prądu przemiennego do 11 kW.
Proste do opanowania tryby jazdy sprawiają, że kierowcy mogą łatwo wybrać optymalny sposób wykorzystania energii akumulatora:
- EV Now:do jazdy przy użyciu wyłącznie silnika elektrycznego
- EV Auto:utrzymuje równowagę między mocą dostarczaną przez silnik elektryczny i benzynowy, aby jak najlepiej dostosować się do warunków jazdy.
- EV Later: uruchomiony zostaje silnik spalinowy, który ma za zadanie jak najskuteczniej utrzymać aktualny poziom naładowania akumulatora, by ten był gotowy do późniejszego użycia
- EV Reserve: zachowuje zdefiniowany przez kierowcę poziom energii akumulatora do wykorzystania w późniejszym czasie.
Klienci mogą wybierać między pięciomiejscowym Tourneo Connect PHEV lub dłuższym siedmiomiejscowym Grand Tourneo Connect PHEV z dwumiejscowym trzecim rzędem w standardzie. Nowy układ napędowy nie wpłynął na przestronność i możliwości elastycznego kształtowania kabiny; po usunięciu tylnych rzędów siedzeń klienci zyskują do 3,1 m3 miejsca w bagażniku w Grand Tourneo Connect PHEV i do 2,6 m3 w Tourneo Connect PHEV.
Inteligentne rozwiązania Tourneo Connect PHEV wykraczają poza nowy układ napędowy. Przestronną kabinę wyposażono w „cyfrowy kokpit” z dwoma 10-calowymi wyświetlaczami, pozwalający na łączność ze światem za pośrednictwem systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC, kompatybilnego z bezprzewodowym Android Auto i Apple Carplay.
Nowy zelektryfikowany model jest również wyposażony w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, znane już z modeli Tourneo Connect z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, które zostały wyróżnione maksymalną oceną pięciu gwiazdek przez niezależny instytut Euro NCAP. Zestaw zaawansowanych systemów obejmuje: ułatwiający manewrowanie przyczepą system Pro Trailer Backup Assist, tempomat adaptacyjny z systemem Stop & Go, system utrzymania na pasie ruchu i system ostrzegania podczas opuszczania pojazdu.
Klienci mogą szybko uzyskać informacje o ich pojeździe dzięki intuicyjnej aplikacji FordPass, która pokazuje pozostały zasięg jazdy w trybie elektrycznym, poziom naładowania akumulatora i czas ładowania do pełna. Aplikacja umożliwia również wyświetlanie alertów serwisowych, zdalne blokowanie i odblokowywanie drzwi, a także podaje czas i lokalizację ostatniego parkowania, co pozwala uniknąć mandatów.
Ford wprowadza Tourneo Connect PHEV do gamy w trzech wersjach:
- Trend: w bogatej specyfikacji podstawowej, oferującej cyfrowy kokpit i 16-calowe felgi aluminiowe
- Titanium: klient dodatkowo otrzyma chromowane dodatki, relingi dachowe, przyciemniane szyby i więcej systemów wspomagających kierowcę
- Active: wyróżniają atrakcyjne dodatki ochronne i stylistyczne, nawiązujące do segmentu SUV-ów, panoramiczny dach i 17-calowe felgi aluminiowe