Nowy Ford Ranger jest nie tylko stylowy, bardziej praktyczny i wytrzymały ale także bardziej komfortowy. Ma nową, mocną i nowoczesną stylistykę nadwozia, całkowicie zmienione wnętrze, zwiększoną ładowność i większe możliwości holownicze oraz zupełnie nowy silnik wysokoprężny z układem wtryskowym common-rail.
Na zewnątrz nowy Ford Ranger ma zdecydowany wygląd. W oczy rzuca się imponująca, nowa pokrywa komory silnika i duża, szeroka krata wlotu powietrza, które dominują z przodu samochodu, a mocno zarysowane nadkola pomagają chronić nadwozie oraz podkreślają zdecydowaną sylwetkę i profil samochodu.
Wnętrze nowego Forda Rangera zostało zaprojektowane całkowicie od nowa. Zaskoczy ono i ucieszy klientów, dzięki nowoczesnemu i dopracowanemu wykończeniu, które zapewnia wygodę na poziomie samochodu osobowego oraz odczucie przebywania w pojeździe wyższej klasy. Układ wyposażenia wnętrza, zastosowane elementy wykończenia i materiały cechują się wysoką jakością i profesjonalnym wykonaniem, dbałością o szczegóły, nowoczesnym stylem i relaksującym komfortem – bez uszczerbku dla codziennego wykorzystania Forda Rangera w charakterze niezawodnego i wytrzymałego pojazdu do pracy.
Wydajny nowy silnik i udoskonalona skrzynia biegów
Wyjątkowe osiągi, wiodące w tej klasie parametry momentu obrotowego, szybkie reakcje silnika oraz niezwykle korzystna charakterystyka zużycia paliwa – oto, co klienci odnajdą w nowoczesnej technologii Diesel zastosowanej w nowym Fordzie Ranger. Serce tego jednotonowego pickupa Forda zostało ożywione dzięki wprowadzeniu nowego turbodoładowanego silnika wysokoprężnego TDCi z wtryskiem bezpośrednim common-rail.
Nowy Ford Ranger jest wyposażony w zupełnie nowy 2,5-litrowy silnik wysokoprężny Duratorq TDCi, który posiada nowy układ wtryskowy common-rail. Silnik ten uzyskuje zwiększoną moc (143 KM) oraz moment obrotowy (330 Nm przy 1800 obr/min) oraz ma korzystniejszą charakterystykę zużycia paliwa.
Skrzynia biegów to sprawdzona przekładnia Forda, 5-biegowa mechaniczna skrzynia Durashift. Ze względu na imponujący moment obrotowy nowych silników TDCi, Ford unowocześnił 5-biegową mechaniczną skrzynię biegów w nowym Fordzie Ranger. Skrzynia biegów ma teraz koło zamachowe o podwójnej masie, trzystożkowe synchronizatory oraz inne rozwiązania zmniejszające hałas i drgania. Zaprojektowana z myślą o kliencie, bardziej kojarzy się ze skrzynią samochodu osobowego, dzięki krótszej dźwigni zmiany biegów i zmniejszeniu skoku dźwigni zmiany biegów.
Zwiększona powierzchnia ładunkowa i możliwości holownicze
Nowy Ford Ranger został zaprojektowany z myślą o przewożeniu ciężkiego ładunku i holowania przyczepy nawet po najtrudniejszych nawierzchniach. Te imponujące właściwości są możliwe dzięki nowemu zespołowi napędowemu Forda Rangera, sztywniejszemu nadwoziu oraz udoskonalonemu zawieszeniu.
Oprócz imponującej ładowności i możliwości holowniczych, Ford Ranger posiada również elastyczny system schowków i udogodnień do przewozu ładunku, który stanowi istotny element spełniania oczekiwań klientów, którzy mają różnorodne potrzeby w zakresie przewożenia ładunku. Ściany boczne skrzyni ładunkowej są teraz o 60 mm wyższe, co umożliwia przewożenie większego ładunku.
Oznacza to wiodącą w tej klasie pojemność przestrzeni ładunkowej: 1266 litrów, zwiększenie o 166 litrów w stosunku do poprzedniej generacji modelu. Ale na tym nie kończy się elastyczność. Ford wyposażył skrzynię ładunkową w innowacyjny system udogodnień do przewożenia ładunku. Występy umieszczone wzdłuż ścian mogą podpierać łatwy do indywidualnego zamontowania system półek, który umożliwia przewożenie cięższych przedmiotów na podłodze skrzyni ładunkowej, podczas gdy mniejsze przedmioty mogą być przewożone na półkach. Haki do linek mocujących zostały zamontowane niżej w tylnej części skrzyni, aby zwiększyć bezpieczeństwo przewożonych ładunków.
Wierny zamiłowaniu Forda do jakości jazdy, nowy Ford Ranger ma znacznie ulepszone właściwości jezdne. Do zoptymalizowania jakości jazdy przyczynia się większe i dłuższe zawieszenie przednie, drążki skrętne i tuleje sprężyn, większe koła i opony terenowe, amortyzatory o większej średnicy, oraz wydłużone sprężyny piórowe. Pojazd ma również nowy tylny stabilizator oraz udoskonalony hydrauliczny układ hamulcowy.
Nowy Ford Ranger zapewnia bezpieczne i precyzyjne prowadzenie zarówno załadowanego jak i pustego pojazdu, dzięki zastosowaniu progresywnego tłumienia w układzie zawieszenia i precyzyjnie dostrojonej charakterystyki sprężyn.
Kąt natarcia pojazdu: 32° oraz kąt zejścia: 21°, w połączeniu z kątem rampowym: 28° oraz prześwitem: 205 mm umożliwiają pokonywanie stromych wzniesień i wyboistych terenów, zaś funkcja przełączania między napędem na dwa koła a napędem na cztery koła podczas jazdy umożliwia łatwe i szybkie włączenie napędu 4x4 w razie potrzeby. W połączeniu z silnikiem o niezwykle wysokich parametrach trakcyjnych, zapewniającym wysoki moment obrotowy, nowy Ford Ranger jest prawdziwym pojazdem terenowym, jednocześnie surowym i zdolnym do funkcjonowania w najtrudniejszych warunkach.
Niezwykła wytrzymałość nowego Forda Ranger nie jest jedynie powierzchowna i wzmacnia reputację tego pojazdu, jako jednego z najbezpieczniejszych pickupów spotykanych na szosach.
W miarę jak coraz liczniejsi klienci zaczynają korzystać ze swoich Fordów Ranger na co dzień, bezkompromisowe podejście Forda do kwestii bezpieczeństwa zapewnia, że wszyscy pasażerowie pojazdu są w równym stopniu chronieni. Nowy Ford Ranger jest wyposażony w standardowe przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz opcjonalne boczne poduszki powietrze dla pasażerów przednich siedzeń. Pasy bezpieczeństwa są zaopatrzone w napinacze, co zapewnia maksymalną ochronę pasażerów w razie wypadku. Działający na cztery koła układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania jest standardowym wyposażeniem wszystkich wersji i ułatwia unikanie kolizji.