Ten nowy model samochodu będzie również wyposażony w wyprodukowane przez Delphi okablowanie, przełączniki, elektronikę nadwozia, amortyzatory, pochłaniacze par paliwa i anteny. Nowy Ford Mondeo został zaprezentowany po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Genewie, który odbył się w marcu tego roku.
„Ford wybrał Architekturę E/E Delphi, ponieważ zastosowane w niej nowoczesne rozwiązania służą zapewnieniu zaawansowanej funkcjonalności i wysokiej zgodności z wymaganiami dotyczącymi diagnostyki i obsługi określanymi przez warsztaty samochodowe. Ponadto system jest na tyle elastyczny, że można zintegrować z nim przyszłe funkcje pojazdu, które mogą dopiero zostać opracowane przez producenta dla danej generacji pojazdu” - powiedział Stefaan Vandevelde, dyrektor zarządzający działu Architektura Elektryczna/ Elektroniczna Delphi w Europie. "Sukces, jaki odniosły nasze komponenty montowane w samochodach Ford Galaxy i Ford S-Max, w których również jest Architektura E/E firmy Delphi, pomogły nam w zdobyciu pozycji kluczowego partnera w opracowywaniu komponentów również dla modelu Mondeo".
Jednym z przykładów korzyści, jakie zapewnia nowy układ jest to, że w chwili, gdy przepali się którakolwiek z żarówek, system natychmiast informuje kierowcę o awarii. Gdyby nie fakt, że jest to zabronione przepisami, system byłby również zdolny do równoczesnej aktywacji zapasowej żarówki.
W Fordzie Mondeo montowany jest również inteligentny tempomat wyposażony w moduł ostrzegający przed najechaniem na obiekt znajdujący się z przodu. Jest to pierwszy tak powszechnie sprzedawany samochód tej klasy oferowany z opcją tak wyrafinowanego tempomatu. Ten inteligentny system sterowania odczytuje względną prędkość pojazdu przed nami wykorzystując czujnik radarowy wbudowany w przedni zderzak. W trybie tempomatu, system automatycznie ustawia przypustnicę i hamowanie, tak by utrzymywać określoną przez użytkownika, stałą odległość czasową pomiędzy pojazdami – do 2,5 sekundy. Kiedy tempomat jest wyłączony, dostarczany przez Delphi system ostrzegania przed kolizją zapewnia kierowcy dźwiękowe i wizualne ostrzeżenie w przypadku niebezpiecznego zbliżenia się do pojazdu jadącego z przodu. System wykorzystuje precyzyjne oprogramowanie do interpretacji sytuacji drogowych.
Delphi dostarcza wiele technologii do samochodów Forda, jak również do posiadanych przez Forda marek, takich jak Jaguar, Land Rover i Volvo. Wśród innych systemów dostarczanych przez Delphi są aktywne systemy przeciwdziałające przewróceniu sie samochodu oraz zaawansowane systemy zawieszenia pneumatycznego dla Land Rovera, a także systemy mechatroniki oraz czujnik zajętości fotela pasażera do Jaguara.