...na coś bardziej ekstremalnego i dużo szybszego.
Wersję WRC-S napędzał dwulitrowy silnik diesla o mocy 136 KM. Pod maską limitowanej edycji „WRC Edition” drzemie znany z Focusa ST 2,5 litrowy, pięciocylindrowy silnik osiągający 225 KM.
Zewnętrznymi wyznacznikami specjalnej edycji są kolorowe pasy na boku nadwozia, fartuch pod przednim zderzakiem, boczne listwy progowe, tylny dyfuzor, pokryta chromem podwójna końcówka wydechu i przepiękne 20-calowe obręcze kół firmy OZ, szczelnie wypełniające nadkola Focusa. Oprócz tego wersję „WRC Edition” wyposażono w kompletne zawieszenie sportowe Eibach obniżające auto o 15 mm.
W środku jedynym elementem różniącym limitowaną edycję od cywilnego wariantu ST, jest metalowa plakietka z wygrawerowanymi autografami fabrycznych kierowców Forda – Marcusa Groenholma i Mikko Hirvonena.
Focus "WRC Edition" dostępny będzie tylko w 50 egzemplarzach. Cena wynosi 36 982 euro – o 8 042 euro więcej, niż za seryjną wersję Focusa ST. Jak to bywa u Forda, można go nabyć w każdym kolorze pod warunkiem, że będzie to biały.