Spółka poinformowała, że we wskazanych modelach marki Ford przewód powrotu paliwa jest nieszczelny, co może spowodować przeciek paliwa.
Wada może wystąpić w następujących pojazdach:
- Ford Fiesta 1.6 L Duratorq TDCi (DV) Diesel, wyprodukowanych od 19 lipca 2004 r. do 5 stycznia 2005 r. w zakładzie montażowym w Kolonii,
- Ford Focus 1.6 L Duratorq TDCi (DV) Diesel, wyprodukowanych od 29 lipca 2004 r. do 22 lutego 2005 r. w zakładzie montażowym w Saarlouis,
- Ford Focus C-Max 1.6 L Duratorq TDCi (DV) Diesel, wyprodukowanych od 14 lipca 2004 r. do 14 stycznia 2005 r. w zakładzie montażowym w Saarlouis.
W Polsce kampanią objęte są 32 samochody Ford .
Ponadto w C-Maxach wykryto także wadę układu rozrządu. Usterka polega na niedopasowaniu otworów smarowania olejem, co może prowadzić do zmniejszenia przepływu oleju, a w konsekwencji do przedwczesnego zużycia łożysk wałków rozrządu, a także zatarcia silnika. Usterka dotyczy silników 1.6 L Duratorq TDCi (DV) Diesel (110 KM), montowanych w samochodach Ford Focus C-Max, wyprodukowanych od 27 lutego 2004 r. do 28 czerwca 2004 r. w zakładzie montażowym w Saarlouis. W Polsce kampanią objętych jest 13 samochodów Ford Focus C-max.
Ford Polska sp. z o.o. zobowiązał się do przeprowadzenia bezpłatnej akcji naprawczej. Spółka poinformowała Urząd, że rozpoczęła powiadamianie listem poleconym posiadaczy pojazdów objętych kampanią o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi w celu wykonania bezpłatnej naprawy.