Dynamiczny design, samonośne nadwozie z niezależnym zawieszeniem kół z przodu i z tyłu, stały napęd na cztery koła - nowy Ford Maverick ma wszystkie cechy sportowego allroundera najnowszej generacji.
Dostępne są dwa nowoczesne i mocne, czterozaworowe silniki benzynowe. Dynamiczny, 2-litrowy Zetec E w wariancie czterozaworowym o mocy 91 kW (124 KM) występuje w połączeniu z pięciobiegową skrzynią ręczną i zapewnia autu prędkość maksymalną 166 km/h. 3-litrowy Duratec V6 wykonany z lekkich stopów o mocy 145 kW (197 KM) zapewnia autu prędkość 181 km/h.
Dzięki czterobiegowej automatycznej skrzyni, żywo reagującej na działania kierowcy i odznaczającej się łagodnymi przejściami pomiędzy poszczególnymi przełożeniami topowa wersja Mavericka zapewnia dodatkowo wyjątkowy komfort jazdy.
Inteligentny system napędu na cztery koła "Control Trac II"
Nowoczesny napęd na cztery koła "Control Trac II" łączy w sobie oszczędność samochodu przednionapędowego z bezpieczeństwem i uniwersalnością auta typu 4x4. W normalnych warunkach drogowych napęd przekazywany jest wyłącznie na przednie koła, co obniża zużycie paliwa. Gdy przyczepność nawierzchni zmniejsza się do akcji włączają się automatycznie koła tylne, poprzez hydraulicznie aktywowane sprzęgło. Dzieje się to niepostrzeżenie i bezstopniowo, aż do uzyskania równomiernego rozłożenia napędu na przednią i tylną oś.
Ten typ podziału siły napędowej kierowca może również wybrać ręcznie (za pomocą pokrętła) jako tryb permanentny, podczas jazdy w terenie.
Wyjątkowa charakterystyka jazdy, zmienne wnętrze
Dzięki niezależnemu zawieszeniu kół z przodu i z tyłu Maverick oferuje wyjątkową przyjemność podczas jazdy. Zrywność, godna uwagi charakterystyka jazdy offroad i duży komfort to jego cechy charakterystyczne. Wydajny układ hamulcowy z elektroniczną dystrybucją siły hamowania i czterokanałowym ABS-em dopełniają oferty aktywnego bezpieczeństwa.
Przestronność wnętrza wraz z ergonomicznie ukształtowanymi siedzeniami i wzorcową funkcjonalnością spełniają najwyższe wymagania, jakie można postawić pojazdowi podróżnemu. Przy normalnej konfiguracji foteli przestrzeń bagażowa obejmuje 870 l przy załadunku po dach.
Po złożeniu oparcia tylnej kanapy (składa się ona w stosunku 1/3 do 2/3) pojemność bagażowa zwiększa się do 1830 l. Otwierana osobno tylna szyba, zapewniająca szybki dostęp do bagaży, należy do wyposażenia seryjnego.
Obszerne wyposażenie i pakiet bezpieczeństwa
Atrakcyjne wnętrze Mavericka charakteryzuje się stylistyką deski rozdzielczej o płynnych liniach i wyraźnie podzielonym graficznie rozkładem przycisków. Wskaźniki o białych tarczach lekko podkreślają sportowy charakter, natomiast liczne schowki i uchwyty na napoje, aspekt praktyczny auta. Wyposażenie podstawowe obejmuje m.in. koła z lekkich stopów z ogumieniem 225/70 R 15, klimatyzację, system audio i zamek centralny z pilotem oraz alarm antywłamaniowy.
Wersja "Highclass" Forda Maverick dysponuje poza tym fotelami obitymi skórą, systemem regulacji prędkości z pilotem w kierownicy i elektrycznie składanym, szklanym dachem. Topowy model "Limited V6" wyposażony w mocny sześciocylindrowy silnik Duratec oferuje ponadto większe koła z lekkich stopów z oponami 235/70 R 16.
Pasywne bezpieczeństwo w tym innowacyjnym aucie reprezentuje najnowszy stan techniki. Zoptymalizowane komputerowo nadwozie z opatentowaną strukturą antyzderzeniową, wzmocnienia w drzwiach chroniące przed zderzeniami bocznymi, przednie i boczne poduszki powietrzne, napinacze pasów i ograniczniki siły pasów z przodu, zagłówki ustawiane w pozycji pionowej oraz umocowania do fotelików dziecięcych zgodne z normą ISOFIX to standard w Mavericku. Dzięki temu Maverick osiągnął status pięciu gwiazdek w amerykańskim standardzie NCAP.