PĘCICE, 19 czerwca 2001 – W dniu dzisiejszym w Pęcicach pod Warszawą firma Ford Distribution Sp. z o.o. zorganizowała Piknik z Fordem Transit. Podczas imprezy zaprezentowano rodzinę dostawczych samochodów Ford Transit, m.in.: ambulansy ratunkowe, samochody-chłodnie, bankowozy, pomoc drogową, policyjne radiowozy, wozy straży pożarnej, a także najszybszy samochód dostawczy świata – Forda Transit WRT.
W ubiegłym roku miała miejsce premiera nowej generacji Forda Transit. Po raz pierwszy na tej samej płycie podłogowej powstał samochód z napędem na przednią i tylną oś, oferowany w dwóch segmentach ładowności – jednej i dwóch ton. Konstruktorzy Forda Transit postawili sobie za cel osiągnięcie znaczącego postępu w tych dziedzinach, które mają decydujące znaczenie dla użytkowników samochodów dostawczych. Są to przede wszystkim:
Wielkość i funkcjonalność przestrzeni ładunkowej - Nawet Ford Transit o najkrótszym rozstawie osi może przewozić standardowe arkusze i płyty o wymiarach 2438 x 1219 mm, ułożone płasko lub pionowo. Może także przewozić przedmioty o długości do 2,5 metra. Natomiast dzięki szerokim (1275 mm) bocznym drzwiom załadunkowym, w przedniej sekcji przedziału ładunkowego Forda Transit mieszczą się obok siebie dwie standardowe europalety.
Niskie koszty eksploatacji - Konstruktorom udało się obniżyć zużycie paliwa nawet o 15% i wydłużyć przebiegi między planowymi przeglądami. Zastosowano także szereg nowatorskich rozwiązań mających uprościć obsługę bieżącą, przeglądy oraz naprawy Forda Transit, a tym samym skrócić przestoje w warsztacie.
Trwałość, wytrzymałość i jakość - Te podstawowe atuty Forda Transit są jeszcze wydatniejsze w modelach nowej generacji, również dzięki szeroko zakrojonemu programowi prób i badań, obejmującemu próby wytrzymałościowe, podczas których prototypy nowego modelu pokonały ponad 3 mln kilometrów w najtrudniejszych warunkach terenowych i klimatycznych.
Skuteczność zabezpieczeń - Ford Transit jest pierwszym samochodem dostawczym, w którym zastosowano nowy typ zamków zblokowanych z ryglami. Taka konstrukcja zamków - pozbawionych linek i cięgien - znacznie utrudnia włamywaczowi sforsowanie zamków.
O sukcesie rynkowym samochodów dostawczych decydują również możliwości ich dostosowania do najbardziej nawet wyszukanych potrzeb klienta.Piknik z Fordem Transit był doskonałą okazją do zapoznania się z wieloma adaptacjami tego modelu. Jedną z najciekawszych zaprezentowanych wersji był Ford Transit WRT w barwach zespołu Ford Martini World Rally. Samochód ten napędzany jest seryjnym turbodoładowanym silnikiem diesla z wtryskiem bezpośrednim o pojemności 2.4 l, zmieniono jedynie oprogramowanie sterujące pracą silnika i zwiększono ciśnienie doładowania, przez co otrzymano moc 180 KM. Moment obrotowy wzrósł do 400 Nm przy 2500 obr/min. Zastosowano samonośne nadwozie o stalowej konstrukcji, z usztywnioną klatką kabiny kierowcy. Przedni i tylny spojler wykonane są z włókna węglowego, zaś przedni zderzak o zmienionym profilu, z dodatkowymi otworami wlotu powietrza, połączony jest z kratą wlotu powietrza. Z przodu zastosowano niezależne zawieszenie z kolumnami MacPhersona, sprężyny śrubowe o zwiększonej sztywności, stabilizator przechyłów nadwozia i amortyzatory gazowe. Tylne zawieszenie to oś sztywna wsparta na pojedynczych resorach piórowych. Na przednich kołach zamontowano hamulce tarczowe, z tarczami wentylowanymi, klocki węglowo-metalowe oraz wzmocnione elastyczne przewody hamulcowe. Z tyłu zastosowano hamulce tarczowe, z tarczami wentylowanymi oraz zaciskiz pojedynczym tłoczkiem. Na wyposażeniu standardowym tej wersji znajdują się specjalne wieloramienne obręcze 18 x 8 cali, wykonane z lekkiego stopu magnezu. Wnętrze Forda Transit WRT zostało zmodyfikowane w porównaniu do wersji drogowej – dwa sportowe fotele kubełkowe z włókna węglowego wraz z w pełni regulowanymi wyczynowymi pasami bezpieczeństwa.W miejscu standardowej kierownicy zamontowano kierownicę wyczynową Alcantara z przełącznikami, na desce rozdzielczej umieszczono ciekłokrystaliczny wyświetlacz informacyjny. Ponadto samochód ten wyposażony jest w klimatyzację, szyby boczne sterowane elektrycznie, immobilizer (w załączeniu pełna specyfikacja Forda Transit WRT oraz pozostałych adaptacji Forda Transit prezentowanych podczas Pikniku).
"Samochód użytkowy jest taką samą częścią majątku firmy jak obrabiarka, czy system komputerowy. Właściciel musi polegać na samochodzie jako narzędziu, które pracuje na rzecz długofalowego sukcesu firmy. Ford Transit – Europejski Samochód Dostawczy Roku 2001 - zapewnia użytkownikowi to niezwykle ważne poczucie pewności, wynikające z niskich kosztów eksploatacji i niezawodnej pracy. W całej Europie Ford Transit cieszy się bardzo dużą popularnością wśród firm różnych branż i wielkości, będąc najchętniej kupowanym samochodem dostawczym" – powiedział Adam Kołodziejczyk, Dyrektor Generalny Ford Distribution Sp. z o.o.