...specjalna o nazwie Wildtrak. Do cech charakterystycznych nowego pickupa należą: bardziej luksusowe wyposażenie oraz nowoczesny, 3-litrowy turbodiesel o mocy 156 KM momencie obrotowym 380 Nm.
Ford Ranger Wildtrak posiada wszelkie zalety Rangera, jest mocnym, wytrzymałym pickupem, sprawdzającym się zarówno jako auto terenowe, jak i samochód osobowy.
Siadając po raz pierwszy za jego kierownicą można się zdziwić, jak łatwo i lekko daje sobą manewrować to liczące pięć metrów długości auto. Pasażerowie na pewno pochwalą podwyższoną pozycję foteli, zapewniającą dobry widok oraz fakt, że amortyzatory zneutralizują skutki przejechania przez najgorsze nawet dziury w nawierzchni drogi. Wildtrak wypada świetnie zarówno na miejskim bulwarze, wiejskiej drodze, szutrowej ścieżce, czy w terenie. Producent liczy na to, że podąży on śladami poprzednich wersji, które cieszą się wciąż rosnącym gronem stałych klientów – w ostatnich dwóch latach sprzedaż Forda Rangera wzrosła o ponad 50%.
Nowa wersja posiada przestronną, podwójną kabinę z czterema drzwiami i oferuje wystarczająco dużo miejsca dla pięciu dorosłych osób. Wyróżnia ją szczególnie stylistyka nadwozia, z nową kratką chłodnicy i aluminiowymi wykończeniami na pace oraz nowoczesne wnętrze, także z elementami aluminiowymi.
Uwagę zwracają także lusterka zewnętrzne w chromowanej obudowie i zintegrowane światła pracujące w technologii LED, reling dachowy, ozdobne napisy „Wildtrak” umieszczone po bokach pojazdu i na tyle, 16-calowe, sześcioramienne felgi aluminiowe, metaliczny lakier w dwóch odcieniach, a w tyle "skidplate" z polerowanej stali szlachetnej wyposażony w czujniki parowania.
Do tego obszerny pakiet wyposażeniowy – zawiera on o kilka elementów więcej, niż pakiet do luksusowej wersji Limited, na której bazuje Wildtrak. Należy tu wymienić m.in. fotele obite alkantarą i ozdobione napisem Wildtrak oraz chromowane listwy progowe i obramowania wskaźników na desce rozdzielczej. W środku znajdują się oczywiście liczne schowki. Ze skrytki nad schowkiem na rękawiczki można wyciągnąć niewielki blat, i rozłożyć na nim notatnik lub telefon komórkowy. Po zakończeniu pracy blat samodzielnie powraca do pozycji wyjściowej. W konsoli środkowej znajduje się dwuczęściowy schowek, w którym zmieści się do 10 płyt CD, dwa telefony komórkowe, czy inne akcesoria.
Napęd stanowi nowy, 3-litrowy turbo diesel Duratorq TDCi z wtryskiem bezpośrednim Common-Rail o mocy 156 KM, spełniający wymogi normy Euro 4 i osiągający moment obrotowy 380 Nm przy 1800 obr/min. Współpracuje ze sprawdzoną, manualną, pięciobiegową skrzynią Durashift. Przy powściągliwym stylu jazdy Ford Ranger Wildtrak zużywa około 8 litrów paliwa na 100 km. Nowego Rangera można oczywiście zamówić także ze znanym już 2,5-litrowym silnikiem TDCi (143 KM).
To, co odróżnia Forda Rangera w wersji Wildtrak od konkurentów to wyjątkowo dobre zachowanie w terenie, a poza tym wzorowy system bezpieczeństwa: do wyposażenia seryjnego należą poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu, poduszki boczne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami na wszystkich fotelach oraz ABS.
Cena nowej wersji to ok. 19 000 funtów szterlingów.