Dla klientów, którzy poszukują większej mocy, zwiększonej ładowności oraz komfortu podczas jazdy, Ford Transit jest teraz dostępny z zupełnie nowym pięciocylindrowym silnikiem Duratorq TDCi z układem wtryskowym Common Rail. Ta 3,2-litrowa jednostka napędowa osiąga maksymalną moc 200 KM, zaś moment obrotowy sięga 470 Nm i jest utrzymywany w szerokim zakresie prędkości obrotowych - od 1700 obr/min do 2500 obr/min. Podobnie jak w przypadku innych silników w Fordzie Transit, spełnia on wymogi europejskiej normy emisji spalin Euro IV.
Nowy silnik połączono z unowocześnioną 6-stopniową ręczną skrzynią biegów Durashift. Dzięki zastosowaniu nowego koła zamachowego o podwójnej masie i sprzęgła, dostosowanych do wyższego momentu obrotowego nowego silnika, wytrzymałość nowej skrzyni biegów została specjalnie dostosowana do wymogów segmentu pojazdów dostawczych.
W Fordzie Transit wprowadzono również serię dodatkowych modyfikacji w celu zgrania nowego silnika z pojazdem. Zmiany te obejmują nowy przedni zderzak i belkę zderzaka, nowe osłony cieplne, zmodyfikowany panel z otworem na kratę wlotu powietrza o nowej konstrukcji, zmodyfikowany wlot powietrza z dodatkowymi żłobieniami, które poprawiają parametry jakości dźwięku i tłumienia drgań, nowy układ wydechowy i nowy układ chłodzenia.
Również zawieszenie dostrojono odpowiednio do rozmieszczenia ciężaru nowego silnika, a przedni zderzak stosowany w modelach wyposażonych w silnik o mocy 200 KM ma zmienioną konstrukcję i jest jednoczęściowy. Dalszy wpływ na uzyskanie najlepszej możliwej charakterystyki dźwięku i tłumienia drgań miało dostrojenie elementów mocowania silnika. Zmniejszenie poziomu drgań przenoszonych po tzw. "ścieżkach przenoszenia hałasu" przyczynia się do wzmocnienia oferowanej przez Forda Transit jakości jazdy typowej dla samochodów osobowych.
W połączeniu ze zwiększoną pojemnością silnika, technologia diesla z układem wtryskowym Common Rail (TDCi) sprawia, że nowy silnik o mocy 200 KM cechuje się płynnym uzyskiwaniem wysokich osiągów i niskim zużyciem paliwa.