Polski dystrybutor samochodów Ford poinformował, że w niektórych samochodach Ford model: Focus, C-max, S-max i Galaxy, podczas rozgrzewania silnika w niskiej temperaturze otoczenia, w pompie podciśnienia układu hamulcowego może nie otworzyć się zawór zwrotny. W konsekwencji zanim silnik osiągnie normalną temperaturę pracy może wystąpić odczuwalna twardość pedału hamulca a droga hamowania może ulec wydłużeniu.
Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 665 samochodów. Szczegółowe informacje pozwalające na identyfikację wadliwego samochodu, przedstawia poniższa tabela.
Model | Rodzaj silnika | Miejsce produkcji | Okres produkcji |
Focus | 2,0 L Duratorq- TDCi (DW) Diesel | Saarlouis, Niemcy | 1/08/2005-29/12/2006 |
Focus | 2,0 L Duratorq- TDCi (DW) Diesel | Walencja, Hiszpania | 1/08/2005-29/12/2006 |
C-max | 2,0 L Duratorq- TDCi (DW) Diesel | Saarlouis, Niemcy | 4/05/2005-21/12/2006 |
S-max | 2,0 L DW10 Diesel | Genk, Belgia | 2/11/2005-30/12/2006 |
Galaxy | 2,0 L DW10 Diesel | Genk, Belgia | 2/11/2005-30/12/2006 |
Ford Polska sp. z o.o. poinformował UOKiK, że klienci, którzy kupili pojazdy objęte kampanią, zostaną indywidualnie powiadomieni o konieczności sprawdzenia samochodu w autoryzowanym serwisie. Naprawa polegająca na wymianie zaworu zwrotnego zostanie wykonana bezpłatnie.