W dniu wczorajszym podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie miała miejsce światowa prapremiera najnowszej generacji Forda Fiesty. Pierwszy model w odnowionej rodzinie małolitrażowych modeli Forda ma wszelkie zadatki na to, aby wywalczyć sobie czołowe miejsce w tym ważnym i stale rozwijającym się segmencie europejskiego rynku samochodów osobowych.
David Thursfield, prezes i dyrektor wykonawczy Ford of Europe, dokonując oficjalnej prezentacji najnowszego modelu, podkreślił ogromne znaczenie nowego Forda Fiesty dla potencjalnego sukcesu Forda na rynku europejskim: - Najnowszy Ford Fiesta świadczy o ogromnym znaczeniu, jakie Ford przywiązuje do segmentu samochodów małolitrażowych i o tym, jak wielkie znaczenie ten segment rynkowy ma dla powodzenia naszej firmy. To kluczowy element strategii, która zadecydowała o tak wielkim sukcesie realizowanych przez nas poczynań transformacyjnych w Europie.
W ciągu 18 miesięcy, jakie upłynęły od chwili ogłoszenia ambitnego planu transformacji i restrukturyzacji swoich filii w Europie, Ford diametralnie poprawił swoją pozycję, tworząc znacznie sprawniejsze i bardziej efektywne struktury zarządzania, poprawiając wizerunek marki i poprawiając swoją sytuację finansową. Wzrósł także udział Forda w rynku, co było między innymi bezpośrednim efektem wprowadzenia na rynek pierwszych, bardzo dobrze przyjętych modeli, stanowiących początek nowej, znacznie atrakcyjniejszej gamy samochodów osobowych i dostawczych.
"Wszyscy jesteśmy niezwykle dumni z naszych osiągnięć. Jednak najbardziej dumni jesteśmy z tego, co jest najważniejsze dla naszych klientów: dobrej opinii, jaką cieszą się produkowane przez nas pojazdy oraz z tego, że udaje się nam dawać klientom dokładnie to, czego zawsze oczekiwali od samochodów ze znaczkiem Forda. Kluczem do sukcesu rynkowego jest dobry produkt i pod tym względem najnowszy Ford Fiesta spełnia wszystkie wymagania. Model, który prezentujemy po raz pierwszy tu we Frankfurcie jest zaledwie pierwszym etapem kampanii, której celem jest wprowadzenie na rynek nowej rodziny czterech zupełnie różnych modeli, z powodzeniem zaspokajających zróżnicowane potrzeby naszych klientów" - dodał David Thursfield.
Przekonywujący dowód Forda
Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie na stoisku Forda zaprezentowano odnowioną i uatrakcyjnioną gamę samochodów, z najchętniej obecnie kupowanym na świecie samochodem osobowym - Fordem Focus, zdobywcą tytułu "Samochodu Dostawczego Roku 2001" - Fordem Transitem oraz Fordem Mondeo - zdobywcą ponad 25 różnych europejskich nagród i wyróżnień.
Zwiedzający mogą jednak zobaczyć znacznie więcej interesujących propozycji, w tym pokazywaną po raz pierwszy kompletna rodzinę samochodów osobowych napędzanych silnikami wysokoprężnymi z układem wtryskowym common-rail drugiej generacji: Ford Focus TDCi, Ford Mondeo TDCi oraz najnowszy Ford Fiesta TDCi.
Ford nie zapomina także o amatorach sportowej jazdy, prezentując po raz pierwszy we Frankfurcie usportowione odmiany popularnego Ford Focusa i Forda Mondeo. Są to odpowiednio: Focus ST170 i Mondeo ST220, które mają pojawić się w salonach na początku 2002 roku.
Salon we Frankfurcie jest także okazją do zaprezentowania innych nowych wersji Forda Focusa z nowymi wersjami wykończenia i wyposażenia, nowymi akcesoriami i dodatkami, z nowym rasowym modelem Ford Focus ST170 na czele. Przywiązując ogromną wagę do ekologii, Ford prezentuje także pierwszy jeżdżący prototyp napędzany wodorowym ogniwem paliwowym - Ford Focus FCV.
Dla użytkowników szukających pojazdów bardziej wyspecjalizowanych, Ford przygotował nowe wcielenie terenowo-rekreacyjnego Forda Mavericka, jego większego kuzyna w segmencie luksusowych aut terenowych - nowego Forda Explorera, a także niezwykle popularnej półciężarówki Ford Ranger. Na szczególną uwagę wśród nowości zwraca uwagę także pokazywany po raz pierwszy poza Wielką Brytanią nowy Ford Tourneo - luksusowy mikrobus z przednim napędem, mogący przewozić 8 lub 9 osób, będący rozwinięciem Forda Transita, "Samochodu Dostawczego Roku 2001".
"Potroiliśmy tempo wprowadzania na rynek naszych nowych modeli. Nowe konstrukcje i nowe technologie to czynniki, na których oparliśmy transformację Forda w Europie. Wyniki, które zanotowaliśmy w pierwszych dwóch kwartałach 2001 roku pokazują, że przyjęta strategia była ze wszech miar słuszna. Sprzedaż Forda Mondeo w tym okresie wzrosła o 67%, sprzedaż Forda Focusa w tym samym czasie przekroczyła 312,000 sztuk, a udział naszej marki w rynku europejskim wzrósł do 8,8%. Nasz udział w rynku niemieckim za pierwsze półrocze osiągnął poziom 8,4%. Natomiast w Wielkiej Brytanii Ford znajduje się na czele najlepiej sprzedawanych marek już przez 25 rok z rzędu. Także sprzedaż Forda Transita wzrosła o 28%. Naszym celem jest zlikwidowanie deficytu jeszcze w 2001 roku i powrót do rentowności 2002 w roku" - podsumował David Thursfield.