MotoNews.pl

Automatyczno-sekwencyjna Durashift EST w Transicie

Automatyczno-sekwencyjna Durashift EST w Transicie26.09.2001
Użytkownicy nabywający nowego Forda Transit mogą teraz korzystać z dostępnej na życzenie nowoczesnej automatyczno-sekwencyjnej skrzyni biegów Durashift EST, w której mechanizm zmiany przełożeń działa w sposób podobny, jak w bolidach Formuły 1 ...

Automatyczno-sekwencyjna Durashift EST w Transicie 1 Użytkownicy nabywający nowego Forda Transit mogą teraz korzystać z dostępnej na życzenie nowoczesnej automatyczno-sekwencyjnej skrzyni biegów Durashift EST, w której mechanizm zmiany przełożeń działa w sposób podobny, jak w bolidach Formuły 1. Obok trybu automatycznego, w którym osiągi i zużycie paliwa nie odbiegają w niczym od parametrów mechanicznej skrzyni biegów, kierowca może także zmieniać biegi ręcznie, operując odpowiednimi przyciskami.

Przekładnia Durashift EST jest rozwinięciem konstrukcyjnym klasycznej 5-biegowej mechanicznej skrzyni biegów, przy czym zmiana przełożeń nie wymaga dźwigni zmiany biegów i pedału sprzęgła. Kierowca zmienia bowiem przełożenia przyciskami "+" i "-" umieszczonymi na kole kierownicy, może też wybrać tryb w pełni automatycznej zmiany biegów.

Automatyczno-sekwencyjna Durashift EST w Transicie 2 Oprócz tego, kierujący ma do wyboru trzy programy automatycznej zmiany przełożeń: "ekonomiczny", dający bardziej oszczędne zużycie paliwa, tzw. tryb "zimowy" ograniczający ryzyko poślizgu kół na śliskiej nawierzchni, oraz tryb "pełnego obciążenia", zalecany przy jeździe z pełnym obciążeniem, podczas holowania przyczepy lub podczas pokonywania stromych wzniesień.

Automatyczno-sekwencyjna skrzynia biegów Durashift EST jest oferowana na życzenie w wersjach Forda Transit z napędem na tylną oś, napędzanych 2,4-litrowym silnikiem wysokoprężnym Duratorq DI z turbodoładowaniem, o mocy 66 kW (90 KM). Przekładnia ta jest oferowana m.in. w furgonach z nadwoziem zamkniętym, podwoziach z pojedynczą i podwójna kabiną oraz w mikrobusach.

Automatyczno-sekwencyjna Durashift EST w Transicie 3 Do najważniejszych zalet nowego rozwiązania, zarówno z punktu widzenia właściciela jak i użytkownika pojazdu, należy niższe zużycie paliwa w normalnych warunkach jazdy. Przede wszystkim dlatego, że przekładnia dokonuje płynnych zmian biegów bez względu na obciążenie pojazdu lub nachylenie drogi. Ponieważ w trybie automatycznym moment zmiany przełożenia odbywa się w najbardziej odpowiednim momencie, przekładnia Durashift EST może przyczynić się do obniżenia zużycia paliwa nawet o 20% w porównaniu z pojazdem z klasyczną automatyczną skrzynią biegów wykorzystującą przekładnię hydrokinetyczną. Również przy ręcznej zmianie biegów można uzyskać zużycie paliwa o około 5% niższe niż w identycznym Fordzie Transit z konwencjonalną mechaniczną skrzynią biegów, oczywiście zależnie od techniki jazdy.

Źródło: Ford
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaecoo
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Omoda
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata