...nowy, ekscytujący silnik benzynowy Duratec Turbo o mocy 200 KM i pojemności 2,5 litra, a także nową opcjonalną przekładnię automatyczną Durashift 5-tronic.
Oprócz nowości w zakresie zespołu napędowego, Ford Kuga będzie też dostępny z opcjami w ramach programu Ford Individual, łączącymi nowy pakiet stylizacyjny nadwozia i specjalne, 20-calowe obręcze aluminiowe z szykownymi elementami do zastosowania we wnętrzu.
Elastyczny i mocny
Chociaż Ford Kuga z silnikiem wysokoprężnym Duratorq TDCi o mocy 136 KM i pojemności 2,0 l całkiem nieźle sobie radzi, uzupełnienie oferty o dynamiczny, pięciocylindrowy silnik benzynowy Duratec Turbo o mocy 200 KM i pojemności 2,5 l zapewnia kierowcom płynną, ale i elastyczną dostawę mocy oraz wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości w połączeniu z wysokim poziomem precyzji i charakterystycznym dźwiękiem silnika.
Nowy silnik Forda Kuga bazuje na wypróbowanym i cenionym 2,5-litrowym silniku Forda Duratec Turbo, dostępnym już w najnowszych Fordach Mondeo i S-MAX, a także w sportowym Fordzie Focus ST.
Jednostka ta została starannie przeprogramowana na potrzeby Forda Kuga, aby spełnić oczekiwania co do osiągów, jakie mają klienci w segmencie kompaktowych pojazdów typu crossover z napędem na cztery koła.
Gunnar Herrmann, dyrektor pionu samochodów kompaktowych w Ford of Europe powiedział: "Naszym zamiarem było zawsze, by nowy Ford Kuga był najbardziej dynamicznym pojazdem crossover w swojej klasie. Nowy, 2,5-litrowy silnik benzynowy Duratec Turbo zapewnia lepsze osiągi i świetnie pasuje do tego samochodu. Dodatkowa moc zapewnia wiele przyjemności podczas jazdy Fordem Kuga zarówno w terenie, jak i na szosie."
Ford Kuga 2,5 l Turbo jest wyposażony standardowo w ceniony inteligentny napęd na wszystkie koła Haldex Gen 4 i mechaniczną, 6-stopniową skrzynię biegów i zapewnia imponujące osiągi. Maksymalna moc wynosi 200 KM, przy 6 000 obr/min, liniowy maksymalny moment obrotowy 320 Nm jest dostępny od 1 600 do 4 000 obr/min, a maksymalna prędkość pojazdu to 208 km/godz. Jak na pojazd w tym segmencie i o takich osiągach, homologowane zużycie paliwa w wysokości jedynie 9,9 l/100 km (średnia emisja CO2 to 234 g/km) jest niezbyt duże.
Ale nie chodzi tylko o osiągi. Precyzyjne dostrojenie dźwięku wydobywającego się z układu wydechowego sprawia, że kierowca może naprawdę cieszyć się charakterystycznym dźwiękiem pięciocylindrowego silnika z turbodoładowaniem – potężnym, ale i świetnie dopracowanym.
Gunnar Herrmann: "Chociaż spodziewamy się, że większość klientów w Europie opowie się za mocą, przekonującym zużyciem paliwa i danymi dotyczącymi wpływu na środowisko dwulitrowego silnika Duratorq TDCi o mocy 136 KM, chcieliśmy spełnić także wymagania klientów z wielu krajów, którzy prosili nas o silnik benzynowy o wysokich osiągach, który pasowałby do charakterystycznego, sportowego stylu Forda Kuga."
Ford Kuga z silnikiem Duratec Turbo 2,5 l będzie dostępny dla klientów w całej Europie od początku 2009 r.
Automatyczny wybór
Ford Kuga wyposażony w nowy, 2,5-litrowy silnik Duratec będzie również dostępny opcjonalnie z automatyczną skrzynią biegów Durashift 5-tronic.
Zestawienie to nie tylko w pełni wykorzystuje wysoki i liniowy moment obrotowy pięciocylindrowego silnika z turbodoładowaniem, ale i zapewnia dodatkowy komfort.
Kluczem do wszechstronności nowej skrzyni Durashift 5-tronic jest możliwość przełączania pomiędzy różnymi trybami pracy. Aby umożliwić kierowcy maksimum możliwości podejmowania decyzji, dostępny jest tryb ręczny, dający pełną kontrolę nad pojazdu. W trybie sportowym i ręcznym reakcje skrzyni biegów na minimalne wciśnięcie pedału przyspieszenia są szybsze, skutkiem czego styl jazdy jest bardziej sportowy i dynamiczny.
Po wybraniu trybu "S" kierowca może cieszyć się całkowicie automatycznym trybem sportowym, realizującym odpowiednio zmianę biegów na wyższy i na niższy w różnych punktach. Informacje dotyczące wszystkich trybów i biegów przedstawiane są na centralnym wyświetlaczu zestawu wskaźników.
Elementy konstrukcyjne skrzyni biegów zostały zaprojektowane i wyprodukowane dla Forda przez Aisin AW, firmę cenioną od lat na całym świecie za dostarczanie niezawodnych skrzyń biegów i przecieranie nowych szlaków w dziedzinie automatycznych skrzyń biegów. Inżynierowie Forda blisko współpracowali z firmą Aisin AW, by oprogramowanie modułu sterującego przekładnią (TCM) było dostosowane do dynamiki jazdy Forda Kuga i by tę dynamikę jeszcze poprawiało.
TCM zawiera skomplikowane procedury uczenia adaptacyjnego. Po pewnym okresie skrzynia biegów będzie zapewniać optymalnie łagodną zmianę biegów w każdych warunkach, niezależnie od terenu, wybranego trybu pracy i zachowania kierowcy.
Nowa skrzynia biegów Durashift 5-tronic jest również niezwykle efektywna. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym homologowane na poziomie 10,3 l/100 km (średnia emisja CO2 w wysokości 244 g/km) jest o jedyne 0,4 l/100 km większe, niż w pojazdach ze standardowymi 6-biegowymi przekładniami. Nowa skrzynia Durashift 5-tronic w połączeniu z nowym 2,5-litrowym silnikiem Duratec Turbo dla Forda Kuga trafi do sprzedaży w Europie na początku 2009 r.
Sukces Forda Kuga
Od chwili wprowadzenia modelu w Europie w maju 2008 r. reakcje klientów i mediów potwierdzają sukces Forda Kuga.
Ingvar Sviggum, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu Ford of Europe skomentował: "Od samego początku procesu projektowo-konstrukcyjnego nie mogliśmy się doczekać wprowadzenia Forda Kuga do naszych salonów sprzedaży. Wiedzieliśmy, że ten model wpłynie w dużym stopniu na rynek i swój segment – ale zawsze jest przyjemną niespodzianką, gdy okazuje się, że nasze wysokie oczekiwania zostały spełnione w 100 procentach!"
Chociaż wprowadzanie Forda Kuga na wszystkie europejskie rynki nadal trwa, samochód już jest bardzo popularny; do końca września będzie wyprodukowanych około 30 000 pojazdów.
Sviggum: "Nie tylko liczba sprzedanych pojazdów jest bardzo zachęcająca: cieszymy się bardzo, że około 70 procent naszych klientów zdecydowało się na wersję Titanium z bogatym wyposażeniem, a także, że dużą popularnością cieszą się dodatkowe opcje, na przykład 40 procent klientów wybrało dach panoramiczny. Ponadto wiemy, że dla wielu nabywców Ford Kuga to ich pierwszy pojazd marki Ford, co szczególnie cieszy."