Ford StreetKa jest sponsorem trasy koncertowej Kylie Minogue "European Fever Tour", podczas której zaplanowano aż 39 występów. Trasę otwiera koncert w walijskim Cardiff 26 kwietnia, a kończy występ 20 czerwca w Barcelonie. Z okazji tournée odbędzie się też specjalna sesja zdjęciowa, podczas której Ford StreetKa, w towarzystwie Kylie, zadebiutuje w wersji przeznaczonej do produkcji seryjnej. Będzie to pierwsza oficjalna prezentacja nowego modelu, mającego pojawić się w sprzedaży na początku 2003 roku
- Występ "w duecie z Kylie" jest idealną okazją do zaprezentowania ostatecznej wersji Forda StreetKa na kilka miesięcy przed oficjalną premierą. Ford StreetKa i Kylie mają wiele wspólnego – obie piękności są intrygujące, mają w sobie lekkość i mnóstwo niepowtarzalnego czaru – stwierdził Earl Hesterberg, wiceprezes Ford of Europe ds. marketingu, sprzedaży i serwisu.
- Występ wraz z Kylie pozwoli nam na szersze pokazanie naszego nowego samochodu jeszcze zanim nastąpi premiera, w środowisku, w którym Ford StreetKa z pewnością będzie cieszyć się dużą popularnością. Kylie jest niezwykle popularna wśród różnych grup odbiorców, ale szczególnie wśród młodych ludzi, którzy nie założyli jeszcze rodzin i którzy mniej uwagi zwracają na tradycyjne kanały komunikacji marketingowej. Dla tych osób Ford StreetKa i Kylie stanowią idealne połączenie – dodał Earl Hesterberg. Podczas obejmującego 39 koncertów europejskiego tournée Kylie zaimponuje widowni typowym dla niej połączeniem elektryzującego spektaklu scenicznego oraz muzyki z czołowych lokat list przebojów. Miarą sukcesów Kylie Minogue w ostatnich miesiącach są liczne nagrody przyznane artystce na początku 2002 roku, w tym dwie prestiżowe brytyjskie nagrody dla najlepszej piosenkarki zagranicznej i najlepszego zagranicznego albumu wręczone podczas niedawnej ceremonii Brit Awards, a także wyróżnienie podczas gali World Music Awards 2002 w Monaco dla artysty australijskiego notującego najwyższą sprzedaż.
- Ford StreetKa jest sponsorem tej niezwykłej serii koncertów. Jesteśmy przekonani, że widownia zakocha się w tym samochodzie. Jeżeli na podstawie ogólnego zainteresowania i rosnącej liczby zamówień można prognozować sukces rynkowy, to zapowiada się, że Ford StreetKa także trafi na pierwsze miejsca listy samochodowych przebojów – podsumował Earl Hesterberg. Kylie była zachwycona mogąc – jako pierwsza osoba spoza firmy Ford – z bliska przyjrzeć się nowemu roadsterowi.
Ford StreetKa – od wizji do rzeczywistości
Ford StreetKa został zaprezentowany po raz pierwszy jako studium nadwoziowe podczas Salonu Samochodowego w Turynie w 2000 roku. W rok później, podczas salonu genewskiego, Ford of Europe potwierdził oficjalnie, że reakcja opinii publicznej była na tyle entuzjastyczna, że podjęto decyzję o rozpoczęciu seryjnej produkcji Forda StreetKa.
Głównym stylistą nadwozia Forda StreetKa jest David Wilkie z mającej swoją siedzibę w Turynie i należącej do Forda słynnej firmy stylistycznej Ghia. Jednakże przygotowanie modelu studialnego do produkcji seryjnej wymagało specjalistycznych umiejętności i doświadczenia konstruktorów różnych dziedzin. Zadanie opracowania i późniejszej produkcji nowego samochodu spełniającego wymagane normy techniczne i drogowe, powierzono nie mniej znanej firmie Industrie Pininfarina SpA.
Specjaliści Pininfariny pod nadzorem i kierownictwem Davida Wilkie zrealizowali cel, którym było opracowanie strony technicznej nowego modelu, możliwie najwierniej w duchu oryginału i przygotowanie do premiery i produkcji seryjnej na początku 2003 roku. Seryjna wersja Forda StreetKa powstała w oparciu o główne podzespoły Forda Ka.
Samochody prezentowane podczas koncertów Kylie pochodzą z serii przedprodukcyjnej, ale pod względem wizualnym nie będą się wiele różnić od egzemplarzy, które trafią do sprzedaży. Ceny i charakterystyka techniczna nowego samochodu zostaną podane do wiadomości przed oficjalna premierą.
- Pokazując studium stylistyczne Forda StreetKa chcieliśmy wysondować reakcję opinii publicznej i rzeczywiście, gdziekolwiek wystawiany był ten samochód, pojawiały się tłumy – wspomina Martin Leach, wiceprezes Ford Europe odpowiedzialny za prace nad nowymi modelami.
- Nasza decyzja o rozpoczęciu wspólnie z firmą Pininfarina produkcji seryjnej Forda StreetKa i o prezentacji nowego modelu wraz z Kylie Minogue, pokazuje, że chcemy trafiać do naszych klientów w sposób nowoczesny i ciekawy. Charakteryzuje zarazem ducha, którego chcemy zaszczepić rodzinie samochodów Ford, nowym atrakcyjnym produktom, które zmieniają wizerunek marki Ford w Europie.
- Oficjalną publiczną premierę nowego roadstera zaplanowano na Salonie Samochodowym w Paryżu we wrześniu 2002 r. Do tego czasu musimy się zadowolić „samym oglądaniem nowego cacka, na razie bez dotykania” – dodał Martin Leach.
Więcej informacji o StreetKa znajdziecie Państwo na stronie www.StreetKa.com
Ford StreetKa – kalendarium:
czerwiec 2000 r. - Prezentacja na Salonie Samochodowym w Turynie studium stylistycznego Ghia StreetKa Spider, zaprojektowanego na bazie Forda Ka.
październik 2000 r. - Prezentacja modelu koncepcyjnego Forda StreetKa w Wielkiej Brytanii
luty 2001 r. - Ford ogłasza zamiar rozpoczęcia produkcji seryjnej Forda StreetKa we współpracy z firmą Pininfarina.
marzec 2002 r. - Ogłoszenie Forda StreetKa sponsorem europejskiego tournée Kylie Minogue „Fever Tour”.
wrzesień 2002 r. - Oficjalna premiera Forda StreetKa na Salonie Samochodowym w Paryżu
początek 2003 r. - Ford StreetKa pojawia się w sprzedaży.