Celem współzawodnictwa jest wyłonienie najlepszych fachowców w danej specjalizacji oraz ciągłe podnoszenie kwalifikacji i poziomu jakości usług świadczonych przez pracowników sieci autoryzowanych dilerów Forda. Rozwój branży motoryzacyjnej oraz zastosowanie w pojazdach najnowocześniejszych rozwiązań technicznych wymaga stałego dokształcania pracowników, zaś naprawy nowych samochodów muszą być wykonywane przy zastosowaniu najnowszych technologii oraz najwyższej jakości oryginalnych części zamiennych.
W Olimpiadzie Forda, we wszystkich konkursach wzięło udział 780 uczestników o najwyższych kwalifikacjach. Konkursy przebiegały w trzech etapach:
- etap I – eliminacje na podstawie testów zamieszczonych na stronie internetowej
- etap II – półfinały rozegrane w dilerstwach (test praktyczny)
- etap III – finał ogólnopolski, na który składały się zadania teoretyczne oraz praktyczne (rozegrany w nowej siedzibie Autoryzowanego Dilera Forda – Euro Car w Gdyni).
Komisję Sędziowską konkursu stanowili przedstawiciele firmy Ford Polska oraz niezależnej firmy konsultingowej.
Doradcą Serwisowym Roku 2008 w sieci Autoryzowanych Dilerów Forda został Marcin Kowalski z Auto Plaza Warszawa, drugie miejsce zajął Adam Pustołka z Ren Car Rybnik, zaś trzecie Artur Frankowski reprezentujący Lipski BS Warszawa.
Doradcą Autoryzowanego Zakładu Napraw Nadwozi Roku 2008 w sieci Autoryzowanych Dilerów Forda został Paweł Bereziewicz z PGD Euro Car Kraków, drugie miejsce zajął Mariusz Jama reprezentujący Lipski BS Warszawa, zaś trzecie Tomasz Puławski również z Lipski BS Warszawa.
Komisję Sędziowską obu konkursów stanowili przedstawiciele Ford Polska oraz niezależnej firmy konsultingowej, specjaliści w dziedzinie jakości i standardów obsługi klienta.
Mechanikiem Roku 2008 okazał się Karol Szot z Bemo Motors Koszalin, drugie miejsce zajął Piotr Wiśniewski z Re-Wo Lubin, zaś trzecie Adam Karpiarz z Planet Car Siedlce.
Komisja Sędziowska składała się z przedstawicieli Ford Polska oraz wykładowców Zespołu Szkół Zawodowych w Mikołowie.
Rywalizację o tytuł Blacharza Roku 2008 wygrał Krzysztof Chodysz, drugie miejsce zajął Roman Staniszewski - obaj z PGD OMC Motors Warszawa, zaś trzecie Jacek Janiszewski z Lipski BS Warszawa.
Lakiernikiem Roku 2008 został Jarosław Urbanik z Euro Car Gdynia, drugie miejsce zajął Piotr Cieślik z Multexim Katowice, zaś trzecie miejsce Mariusz Andryszczyk z OMC Motors Warszawa.
Komisję sędziowską obu konkursów stanowili niezależni eksperci reprezentujący najważniejsze firmy blacharskie i lakiernicze obecne na polskim rynku, a także pracownicy Ford Polska.
W sieci Autoryzowanych Serwisów Forda zatrudnionych jest około 175 doradców serwisowych, 487 mechaników, 145 blacharzy oraz 155 lakierników. Są oni objęci kompleksowym programem szkoleń: diagnostycznych oraz napraw wszystkich elementów samochodu (mechanicy), z zakresu wiedzy technicznej oraz jakości i standardów obsługi klientów (doradcy serwisowi oraz doradcy Autoryzowanych Zakładów Napraw Nadwozi), z zakresu nowoczesnych technologii napraw nadwozi (blacharze i lakiernicy).