...jako rywal Volkswagena Scirocco i Renault’a Megane Coupe.
Rzucająca się w oczy maska Focusa zakończona jest owalnymi reflektorami. Przednia część samochodu podąża za stylistyką ostatniej Fiesty.
W środku użyto lepszych materiałów niż w obecnej wersji. Jak podaje portal autoexpress.co.uk, deska rozdzielcza w nowym Focusie będzie podobna do iDrive zastosowanej w BMW, czy Comand użytej w Mercedesie. Ma to podnieść ergonomię wewnątrz auta.
Nie tylko wygląd zmieni się w nowym Focusie. Ford zapowiada zastosowanie nowej technologii EcoBoost, połączenia turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku, co ma ulepszyć ekonomię silnika o 20% i zmniejszyć emisję CO2 o 15%. 1.6-litrowy EcoBoost będzie wytwarzany w fabryce Bridgend, południowej Walii, a jego produkcja zacznie się w 2010 roku.
Focus zaoferuje silniki turbo o pojemności już od 1.0 litra. Czterocylindrowa jednostka wyprodukuje moc 90 KM. Większość sprzedaży weźmie 150-konna wersja o pojemności silnika 1.6. Focus będzie też jeździł na ropę w silniku 1.6, o mocy 90, 110 lub 130 KM oraz w 2-litrowej jednostce o mocy 170 KM. Wszystkie modele standardowo będą miały manualną skrzynię biegów, ale Ford nadal będzie stosował dwusprzęgłową przekładnię, PowerShift.
W sprzedaży Ford Focus III pojawi się pod koniec 2010 roku, również z nadwoziem coupe, a wersję CC coupe-cabrio będzie można nabyć już w 2011 roku.