Wprowadzany na rynek Ford Fiesta ma wszelkie zadatki, by stać się modelem, który pozwoli firmie Ford osiągnąć kolejny sukces rynkowy i wzmocnić pozycję w Polsce. Nowy Ford Fiesta uzupełnia gamę produktów wcześniej wprowadzonych w innych segmentach rynkowych. Dzięki temu firma Ford dokonała całkowitej wymiany modeli we wszystkich wielkoseryjnych segmentach rynku samochodów osobowych.
- Tegoroczny sukces Forda w Polsce opiera się na sprzedaży właściwie trzech modeli – Forda Focus, Mondeo i Transit – powiedział Adam Kołodziejczyk, Prezes i Dyrektor Generalny Ford Distribution Sp. z o.o. Z niecierpliwością czekamy na premierę rynkową naszego nowego modelu – Forda Fiesta. Zdajemy sobie sprawę, że posiadanie nowoczesnej gamy małych samochodów jest ważnym elementem sukcesu na polskim rynku. Stąd nasze oczekiwania na dalsze powiększanie udziału rynkowego Forda – dodał Kołodziejczyk.
Nowy Ford Fiesta został zaprezentowany po raz pierwszy podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie w ub. roku. Konstruktorzy skoncentrowali się na tych kryteriach, które są najważniejsze dla współczesnego nabywcy samochodów małych w Europie: przestronności wnętrza, atrakcyjnej stylistyce, bezpieczeństwie, walorach użytkowych, kosztach nabycia i eksploatacji oraz jakości prowadzenia. Ford Fiesta jest samochodem, którego twórcy położyli duży nacisk na radość użytkowania.
Początkowo Ford Fiesta oferowany będzie jedynie z 5-drzwiowym nadwoziem, w przyszłym roku dołączą wersje 3-drzwiowa oraz usportowiona. Gama silników będzie obejmowała w fazie inauguracyjnej dwie jednostki – benzynową o pojemności 1.3 litra (70KM) oraz nowoczesną turbodoładowaną diesla TDCi o pojemności 1.4 litra (68KM). W przyszłym roku wprowadzone zostaną dodatkowe dwie jednostki benzynowe – o pojemności 1.4 litra (80KM) i 1.6 litra (100KM). Wyposażenie standardowe inauguracyjnych wersji Fiesta obejmuje m.in.:
- poduszkę powietrzną kierowcy o dwóch stopniach napełniania,
- hydrauliczne wspomaganie kierownicy,
- regulację kąta pochylenia kierownicy,
- immobilizer PATS,
- skórzaną kierownicę,
- instalację do montażu radia
- napinacze pasów bezpieczeństwa.
Wyposażenie standardowe inauguracyjnej wersji Ambiente będzie bogatsze o m.in.:
- poduszkę powietrzną pasażera o dwóch stopniach napełniania,
- boczne poduszki powietrzne,
- kurtyny powietrzne,
- regulację wysokości siedzenia kierowcy,
- elektryczną regulację szyb przednich,
- elektryczne otwieranie klapy bagażnika z wnętrza,
- centralny zamek.
Stopniowo wprowadzane będą kolejne wersje wyposażenia wraz z wprowadzaniem nowych wersji silnikowych.
- Nasza decyzja dotycząca konfiguracji inauguracyjnego wyposażenia standardowego dla nowego Forda Fiesta jest podyktowana sytuacją i wymaganiami rynku polskiego – powiedział Adam Kołodziejczyk. Wielu klientów rezygnuje z zakupu samochodu nowego, gdyż brakuje im środków. Oczywiście bardzo bogato wyposażony samochód – nawet w segmencie aut mniejszych – musi kosztować. Większość klientów w tym segmencie kupuje samochody z najmniejszym silnikiem i z podstawowym wyposażeniem. W przypadku Forda Fiesty klient, który zechce doposażyć samochód w poduszkę powietrzną pasażera, ABS lub klimatyzację będzie mógł to zrobić po atrakcyjnej cenie – dodał Kołodziejczyk.
Wprowadzeniu nowego Forda Fiesta na rynek towarzyszyć będzie inauguracyjny pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych ford ubezpieczenia samochodowe. W ramach tego pakietu klienci będą mogli ubezpieczyć samochód po stawce 4% lub 5% wartości samochodu niezależnie od miejsca zamieszkania (szczegóły oferty w załączonej informacji prasowej FCE Bank Polska S.A.).