Celem rajdu Bibendum, którego trasa rozpoczyna się w Heidelbergu w Niemczech, a kończy w Paryżu, jest publiczna prezentacja pojazdów napędzanych alternatywnymi źródłami energii. Biorące udział w rajdzie samochody Forda napędzane były etanolem (Ford Focus), sprężonym gazem ziemnym (dwa samochody Ford Focus i jeden Ford Transit) oraz czystym wodorem (Ford Focus FCEV Hybrid). Wszystkie pojazdy Forda przeszły pomyślnie siedem prób specjalnych rajdu obejmujących lokalną emisję zanieczyszczeń, hałas, przyspieszenie, hamowanie, slalom, tzw. "test łosia" oraz ogólną efektywność. Ponadto 70 uczestników rajdu miało do pokonania 700 kilometrów trasy, prowadzącej po drogach publicznych. Do mety w Paryżu dotarły wszystkie wystawione przez Forda załogi. Należy podkreślić, że ukończywszy odcinek o długości 700 km, Ford Focus FCEV Hybrid pokonał najdłuższą jak dotąd odległość osiągniętą przez pojazd napędzany ogniwami paliwowymi.
Nowy Ford Focus FCEV Hybrid to obecnie najbardziej zaawansowany technologicznie pojazd napędzany ogniwami paliwowymi, w którym zastosowano połączenie dwóch systemów napędowych o zerowej emisji zanieczyszczeń. Model Focus FCEV wyposażony jest w jeden stos ogniw paliwowych Ballard Mk 902 oraz zespół akumulatorów o napięciu 216 V. Połączenie obu rozwiązań pozwala uzyskać ogromną poprawę w zakresie wydajności paliwowej i osiągów pojazdu. Focus FCEV jest pierwszym pojazdem, w którym wykorzystano hybrydowy zespół ogniw paliwowych, pozwalający osiągnąć większy zasięg i lepsze własności jezdne oraz zachować ogólne zalety napędu bez emisji spalin.
Ford Focus FCEV Hybrid to pierwsza przymiarka firmy Ford do seryjnej produkcji małych pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi, które w ciągu kilku najbliższych lat poddane zostaną testom z udziałem klientów. Koncern Ford przewiduje, że pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi nie pojawią się w sprzedaży wcześniej niż w 2010 r.
W większości trybów jazdy nowy stos ogniw paliwowych o mocy 92 KM (68 kW) stanowi jedyne źródło energii elektrycznej dla silnika Forda Focus FCEV, jednakże w sytuacjach, gdy niezbędna jest dodatkowa moc, nowoczesny zespół akumulatorów może dostarczyć dodatkowe 25 KM (18 kW). Zespół ten służy także do uruchamiania całości układu oraz zapewnia dodatkową moc wymaganą podczas przyspieszania. W czasie przyspieszania układ zarządzania energią samochodu Ford Focus FCEV przechodzi w tryb doładowania i dostarcza dodatkową moc, a po chwili zasilanie przejmuje zespół ogniw paliwowych.
W niezwykle lekkiej konstrukcji modelu Ford Focus FCEV zastosowano około 150 podzespołów o obniżonej wadze, dzięki czemu udało się zredukować całkowitą masę pojazdu o 300 kg. Kolejnym elementem umożliwiającym zwiększenie wydajności układu paliwowego jest regeneracyjny układ hamulcowy. Wykorzystano w nim rozwiązania techniczne kierujące większość energii uzyskanej podczas hamowania z powrotem do zespołu akumulatorów.
Podczas testów Ford Focus FCEV uzyskał zasięg 250-320 km, co jest znacznym krokiem naprzód w porównaniu z wynikami osiąganymi wcześniej przez pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi. Z przyczyn technicznych prędkość maksymalną ograniczono do 128 km/h.
Firma Ford nie tylko sama aktywnie działa na rzecz ochrony środowiska, ale jako organizator konkursu Nagrody Ford Motor Company w Dziedzinie Ochrony Środowiska i Dziedzictwa Kulturowego do podobnych działań od wielu już lat zachęca innych. W Konkursie nagradzane i wspierane są inicjatywy osób prywatnych, grup społeczności lokalnych, fundacji, stowarzyszeń, organizacji społecznych. Od początku października trwa tegoroczna edycja Konkursu, który w Polsce cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, o czym świadczy liczba zgłaszanych corocznie projektów.