Sardynia to popularne miejsce wakacji wśród turystów z całej Europy, ale Hirvonen i Latvala nie będą mieli zbyt wiele czasu, by korzystać z atrakcji słynnego wybrzeża Costa Smeralda, a upalna pogoda może sprawić, że warunki rywalizacji będą jeszcze trudniejsze.
Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen oraz Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila mają powody do optymizmu przed szóstą rundą serialu liczącego 12 rajdów. Hirvonen przez ostatnie 3 lata kończył Rajd Sardynii na drugim miejscu, a Latvala był trzeci rok temu.
Przed dwoma laty, właśnie na Sardynii młody Fin po raz pierwszy w karierze był liderem rundy mistrzostw świata, a na najwyższym podium stanął wtedy inny kierowca Forda Focus RS WRC Marcus Grönholm.
Bazą rajdu będzie przemysłowe miasto Olbia położone na północnym wschodzie wyspy, ale walka o zwycięstwo w szóstej rundzie WRC rozegra się wśród gór i lasów wyspy, gdzie piaszczyste nawierzchnie dróg kryją zwykle twarde, skaliste podłoże.
Podczas drugiego przejazdu tych samych OS-ów trasy mogą być nierówne, co oznacza, że samochody Ford Focus RS WRC oraz opony Pirelli Scorpion czeka trudne zadanie. Trasy są przeważnie szybkie, ale wąskie partie wymagają dokładnego opisu trasy i precyzyjnego toru jazdy.
„Drogi są miejscami dość wąskie. Na ogół podobają mi się, chociaż wolę nieco szersze trasy” powiedział Hirvonen. „W wielu miejscach na skraju drogi są skały, krzewy i drzewa. Gałęzie często wystają ponad drogę i ograniczają widoczność, a wtedy nie widać, co nas czeka za zakrętem.
„Jeśli będzie sucho, dużą rolę odegra kolejność startu. Nawierzchnia będzie wówczas pokryta śliskim luźnym szutrem i pierwsi kierowcy będą ją czyścić przed przejazdem rywali. W piątek będę startował jako trzeci. Mam nadzieję, że trasa będzie już nieco oczyszczona. Nie chciałbym otwierać stawki w sobotę. Może się okazać, że w tym rajdzie najlepiej jest atakować z niższej pozycji przez cały weekend”, dodał 28-letni Fin.
Po Rajdzie Argentyny Hirvonen wrócił do Finlandii, gdzie wziął udział w imprezie autocrossowej w Veteli, 200 km na północ od swojego rodzinnego miasta Jyväskylä. Mikko wygrał klasę samochodów z silnikiem z przodu i napędem na tylną oś za kierownicą przygotowanego przez siebie Forda Escort Mk1, który zgodnie z regulaminem został po zawodach wystawiony na sprzedaż. Złożono aż 105 ofert kupna samochodu!
Jari-Matti Latvala wystartuje na Sardynii po raz piąty w karierze. Dzięki dobremu występowi w Argentynie 24-letni Fin ponownie uwierzył w siebie. „Moim celem na Sardynii jest trzecie – czwarte miejsce, podobnie w Argentynie. Tam byłem zadowolony z mojej jazdy i mam nadzieję, że tutaj uda mi się pojechać równie szybko.
Obydwaj kierowcy odbyli w ubiegłym tygodniu testy na Sardynii. W czwartek jako pierwszy zasiadł za kierownicą Forda Focus WRC Markko Märtin, były kierowca zespołu Forda. „Zaprosiliśmy Markko na testy, aby wraz z Mikko i Jari-Mattim pomógł nam upewnić się, że w pełni wykorzystujemy potencjał Forda Focus RS WRC”, powiedział dyrektor zespołu, Malcolm Wilson. "Korzystaliśmy z wielkiego doświadczenia Markko, który jest znakomitym kierowcą testowym, jeszcze gdy jeździł dla nas. Dzięki niemu będziemy lepiej przygotowani do rajdu."
Reprezentujący Abu Dhabi Khalid Al Qassimi drugi raz w karierze wystartuje na Sardynii Fordem Focus RS WRC. Jego pilotem będzie doświadczony Michael Orr. "Odbyliśmy krótkie testy zaraz po przylocie na Sardynię. Trasy Rajdu Sardynii są dla mnie wielkim wyzwaniem, ale pozwalają czerpać wiele frajdy z jazdy. Niektóre fragmenty tras są bardzo wąskie i wymagają wyjątkowo precyzyjnej jazdy. Do tej pory jest to dla mnie bardzo dobry sezon. Jeździłem równym, szybkim tempem w różnych warunkach i mam nadzieję, że na Sardynii będę kontynuował dobrą passę” powiedział Al Qassimi.
Trasa rajdu
Bazą rajdu pozostanie Olbia, a park serwisowy będzie się znajdować w porcie. Trasa jest podobna do ubiegłorocznej, ale drugiego dnia kierowcy pokonają dwa nowe OS-y, z których jeden prowadzi trasą nieużywanej linii kolejowej, a w niedzielę rozegrany zostanie odcinek, z którego nie korzystano od 2006 roku. Czwartkowy uroczysty start odbędzie się w centrum Olbii. W piątek kierowcy będą rywalizować na OS-ach położonych na południe od miasta, w prowincji Olbia - Tempio. Drugiego dnia rywalizacja przeniesie się na zachód, w rejon Sassari, a kibice będą mogli podziwiać spektakularne skoki na OS-ie Monte Lerno. Na niedzielę zaplanowano odcinki położone w północnej części prowincji Olbia – Tempio, a jeden z OS-ów wytyczono w sąsiedztwie słynnego wybrzeża Costa Smeralda. Rajd zakończy się w ekskluzywnym kurorcie Porto Cervo po pokonaniu 17 OS-ów o łącznej długości 347,12 km, a całkowita długość trasy rajdu wyniesie 1263.20 km.