Podczas konferencji prasowej, która odbyła się w Atenach, agencja Euro-NCAP przyznała Fordowi Focus C-MAX, pierwszą w swojej historii, ocenę 4-gwiazdek w kategorii bezpieczeństwa przewożonych dzieci. Ford Focus C-MAX otrzymał także 4 gwiazdki w kategorii ogólnego bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, a także dobrą ocenę 2 gwiazdek w kategorii ochrony pieszych w razie zderzenia z samochodem.
Podczas przeprowadzonych ostatnio badań zderzeniowych nowych modeli agencja Euro-NCAP po raz pierwszy oceniała samochody pod względem skuteczności rozwiązań chroniących dzieci, a Ford Focus C-MAX jest jak dotąd jedynym samochodem, który otrzymał wysoką ocenę 4 gwiazdek.
Tę wysoką ocenę przyznano po przeprowadzeniu dwóch różnych prób zderzeniowych – zderzenia czołowego oraz uderzenia w bok pojazdu – z wykorzystaniem dwóch manekinów. Pierwszy z manekinów spełniał rolę 3-letniego dziecka, jadącego w foteliku Britax Romer Duo Plus z mocowaniem ISOfix, ustawionym przodem do kierunku jazdy. Drugi manekin "udawał" półtoraroczne dziecko, umieszczone w foteliku Britax Romer Baby Safe, ustawionym tyłem do kierunku jazdy i umocowanym za pomocą standardowego pasa bezpieczeństwa dla osoby dorosłej. Ogólną ocenę oblicza się na podstawie wartości punktowych dla poszczególnych "obrażeń" stwierdzonych w wyniku zderzenia, powiększonych o dodatkowe punkty przyznawane za łatwość montażu oraz wszelkiego rodzaju ostrzeżenia mające na celu zapobieżenie poważnym urazom i obrażeniom.
Biorąc pod uwagę rygorystyczne kryteria stosowane przez Euro-NCAP, ogólna 4-gwiazdkowa ocena w kategorii bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów jest wynikiem bardzo dobrym. Konstruktorzy Forda zaprojektowali model Ford Focus C-MAX nie tylko z myślą o zapewnieniu możliwie wysokiego poziomu ochrony jadących w razie wszelkiego rodzaju kolizji, ale także mając na uwadze niedopuszczenie do sytuacji grożących wypadkiem poprzez zastosowanie nowoczesnych układów zwiększających bezpieczeństwo czynne.
Euro-NCAP (European New Car Assessment Programme) jest niezależną organizacją powołaną do życia w 1997 roku i zajmująca się testowaniem odporności zderzeniowej i poziomu bezpieczeństwa samochodów nowo wprowadzanych na rynek. Testy Euro-NCAP są wykonywane poprzez symulację różnego rodzaju zderzeń.