W związku z tym w ręce wybranych klientów w Niemczech trafi aż 1 600 sztuk najnowszej „ereski”. Producent nie planuje jednak dodatkowych dostaw, więc zainteresowani powinni szybko ustawić się w dosyć długiej kolejce oczekujących na zamówienie.
Sercem nowego Forda Focus RS jest specjalnie opracowana, turbodoładowana wersja 2,5-litrowego 5-cylindrowego silnika Duratec. Ten zmodyfikowany zespół napędowy produkuje imponujące 305 KM mocy i 440 Nm momentu obrotowego, co zapewnia doskonały stosunek mocy do masy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrwa zaledwie 5,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 263 km/h.
Tak znaczne zwiększenie osiągów nie jest wyłącznie wynikiem modyfikacji układu sterowania pracą silnika czy zmiany ciśnienia doładowania: począwszy od bloku 2,5-litrowego silnika Duratec, inżynierowie zespołu Ford RS opracowali specjalne wałki rozrządu, zmienioną głowicę cylindrów i uszczelkę oraz zmodyfikowany układ dolotowy i kolektory przeznaczone specjalnie dla tego pojazdu.