...zostanie zastąpiony nowoczesną, w pełni aluminiową jednostką Duratec 3.7-litra DOHC Ti-VCT V6 osiągającą 305 KM i 380 Nm. Tym samym, nowa jednostka jest nie tylko znacznie mocniejsza od poprzedniej „v-szóstki”, ale także niewiele słabsza od większego motoru 4.6 V8, który produkuje zaledwie 10 KM i 60 Nm więcej.
Silnik zostanie połączony z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną. Wcześniej jednostki V6 i V8 montowane pod maską Mustanga przenosiły moc za pośrednictwem skrzyń biegów o 5 przełożeniach.
Ford Mustang z rocznika modelowego 2011 otrzymał także usztywnione zawieszenie oraz większe tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu. Wewnątrz znalazła się nowa deska rozdzielcza z prędkościomierzem wyskalowanym do 160 mph i obrotomierzem wskazującym maksymalnie 8 000 obr./min.
W sierpniu 2010 roku na rynku pojawi się pakiet Performance obejmujący specjalnie zestrojone zawieszenie, 19-calowe obręcze aluminiowe oraz sportową wersję systemu kontroli stabilności. [AKAPIT} Mustang V6 2011 zadebiutuje podczas Los Angeles Auto Show.