...która zastąpi dotychczas stosowany motor o pojemności 4,6-litra i mocy zaledwie 315 KM.
Producent nie podaje oficjalnych czasów przyspieszeń, jednak można się spodziewać, że będą imponujące. Wystarczy zaznaczyć, że wersja GT z 315-konną jednostką V8 osiągała „setkę” w około 5 sekund! Co więcej, nowa jednostka jest o 20 procent lżejsza od „starego” motoru.
Dzięki nowemu silnikowi Mustang GT będzie konkurował z na rynku z takimi konstrukcjami jak Chevrolet Camaro SS (V8, 6,2-litra, 426 KM) i Dodge Challenger SRT8 (V8, 6,1-litra, 425 KM).
Jednostka V8 będzie współpracowała z 6-biegowymi przekładniami manualnymi i automatycznymi.
Ford Mustang z rocznika modelowego 2011 otrzymał także usztywnione zawieszenie oraz większe tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu. Wewnątrz znalazła się nowa deska rozdzielcza z prędkościomierzem wyskalowanym do 160 mph i obrotomierzem wskazującym maksymalnie 8 000 obr./min. (czerwone pole przy 7 000 obr./min.).
Warto przypomnieć, iż oferowany dotychczas 4-litrowy silnik V6 o niewielkiej mocy 210 KM i maksymalnym momencie obrotowym 325 Nm również zostanie zastąpiony nowoczesną, w pełni aluminiową jednostką Duratec 3.7-litra DOHC Ti-VCT V6 osiągającą 305 KM i 380 Nm.