Obydwa podniosły poziom wyposażenia, zmieniły nieco linię nadwozia, wprowadzono też kilka atrakcyjnych rozwiązań technicznych. Wszystko to sygnalizuje uzasadnione aspiracje modeli do segmentu premium.
Odnowione vany pojawią się w salonach późną wiosną tego roku. Oba modele są pierwszymi samochodami wyposażonymi w dynamiczny, 2,0-litrowy, benzynowy silnik Ford EcoBoost, który ponadto okazuje się wyjątkowo oszczędny. Oferta silników Diesel została poszerzona o ulepszoną 2,0-litrową odmianę silnika Duratorq TDCi, który po raz pierwszy dostępny będzie w wersji o mocy 163 KM. W największych modelach Forda debiutuje owoczesna, 6-biegowa automatyczna przekładnia Ford PowerShift. Przekładnia ta standardowo współpracuje z silnikiem benzynowym Ford EcoBoost i jest dostępna jako opcja w egzemplarzach napędzanych silnikami Diesel z rodziny Duratorq TDCi.
S-MAX i Galaxy podnoszą też bezpieczeństwo i komfort pasażerów dzięki gamie elektronicznych podzespołów, które znajdą się w długiej liście wyposażenia modeli. Należą do nich: system ostrzegający o pojawieniu się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy, programowalny ogranicznik prędkości, światła zewnętrzne i oświetlenie wnętrza wykorzystujące diody LED, obsługiwana elektrycznie blokada zamków tylnych drzwi i okien, chroniąca przed otwarciem przez dzieci oraz isystem nagłośnienia Ford Premium Sound System o mocy 265 W.
Nowe technologie
Rok 2010 to rok Forda. Jako jedyny z amerykańskich koncernów Ford stanął w obliczu kryzysu branży doskonale przygotowany do nadchodzących wyzwań i wyszedł z nich obronną ręką bez finansowej pomocy państwa. Ogłoszono strategię „ONE Ford” - mobilizującą ukryty potencjał hasłami "JEDEN zespół", "JEDEN plan", "JEDEN cel" - a proces transformacji w firmę o charakterze globalnym uwolnił nowe możliwości, jakie Ford posiada na całym świecie w zakresie prowadzenia prac projektowych i konstrukcyjnych. Dzięki temu firma jest już teraz gotowa do przedstawiania kolejnych nowoczesnych modeli globalnych, stworzonych z myślą o zaspokojeniu potrzeb różnych rynków. W języku chińskim słowo "kryzys" wei-chi składa się z dwóch znaków. Jeden oznacza zagrożenie, drugi szansę. Wydaje się, że Ford w porę dostrzegł zagrożenie i swoją szansę wykorzystał doskonale.