MotoNews.pl

Fordy S-MAX i Galaxy aspirują do klasy premium

Fordy S-MAX i Galaxy aspirują do klasy premium22.02.2010
Ford dokonał prezentacji możliwości swoich największych modeli S-MAX i Galaxy połączonej z jazdami testowymi po hiszpańskich drogach. Zarówno odnowiony Galaxy, jak i S-max miały premierę na początku 2010 roku podczas Salonu Samochodowego w Brukseli.

Obydwa podniosły poziom wyposażenia, zmieniły nieco linię nadwozia, wprowadzono też kilka atrakcyjnych rozwiązań technicznych. Wszystko to sygnalizuje uzasadnione aspiracje modeli do segmentu premium.

Fordy S-MAX i Galaxy aspirują do klasy premium 1Odnowione vany pojawią się w salonach późną wiosną tego roku. Oba modele są pierwszymi samochodami wyposażonymi w dynamiczny, 2,0-litrowy, benzynowy silnik Ford EcoBoost, który ponadto okazuje się wyjątkowo oszczędny. Oferta silników Diesel została poszerzona o ulepszoną 2,0-litrową odmianę silnika Duratorq TDCi, który po raz pierwszy dostępny będzie w wersji o mocy 163 KM. W największych modelach Forda debiutuje owoczesna, 6-biegowa automatyczna przekładnia Ford PowerShift. Przekładnia ta standardowo współpracuje z silnikiem benzynowym Ford EcoBoost i jest dostępna jako opcja w egzemplarzach napędzanych silnikami Diesel z rodziny Duratorq TDCi.

S-MAX i Galaxy podnoszą też bezpieczeństwo i komfort pasażerów dzięki gamie elektronicznych podzespołów, które znajdą się w długiej liście wyposażenia modeli. Należą do nich: system ostrzegający o pojawieniu się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy, programowalny ogranicznik prędkości, światła zewnętrzne i oświetlenie wnętrza wykorzystujące diody LED, obsługiwana elektrycznie blokada zamków tylnych drzwi i okien, chroniąca przed otwarciem przez dzieci oraz isystem nagłośnienia Ford Premium Sound System o mocy 265 W.

Fordy S-MAX i Galaxy aspirują do klasy premium 2 Nowe technologie
Rok 2010 to rok Forda. Jako jedyny z amerykańskich koncernów Ford stanął w obliczu kryzysu branży doskonale przygotowany do nadchodzących wyzwań i wyszedł z nich obronną ręką bez finansowej pomocy państwa. Ogłoszono strategię „ONE Ford” - mobilizującą ukryty potencjał hasłami "JEDEN zespół", "JEDEN plan", "JEDEN cel" - a proces transformacji w firmę o charakterze globalnym uwolnił nowe możliwości, jakie Ford posiada na całym świecie w zakresie prowadzenia prac projektowych i konstrukcyjnych. Dzięki temu firma jest już teraz gotowa do przedstawiania kolejnych nowoczesnych modeli globalnych, stworzonych z myślą o zaspokojeniu potrzeb różnych rynków. W języku chińskim słowo "kryzys" wei-chi składa się z dwóch znaków. Jeden oznacza zagrożenie, drugi szansę. Wydaje się, że Ford w porę dostrzegł zagrożenie i swoją szansę wykorzystał doskonale.

Źródło: Ford, informacja: Moto Target
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata