... z 2,5-litrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego, co i tak powinno zapewnić temu lekkiemu autu piorunujące osiągi. Limitowana wersja Focusa RS będzie się ponadto wyróżniała specjalnym pakietem ospoilerowania oraz innymi obręczami kół.
Tymczasem, w Internecie pojawiła się zapowiedź tego ekscytującego modelu.
„Standardowy” Ford Focus RS jest napędzany turbodoładowaną wersją 2,5-litrowego 5-cylindrowego silnika Duratec. Ten zmodyfikowany zespół napędowy produkuje 305 KM mocy i 440 Nm momentu obrotowego, co zapewnia doskonały stosunek mocy do masy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 5,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 263 km/h.
Tak znaczne zwiększenie osiągów nie jest wyłącznie wynikiem modyfikacji układu sterowania pracą silnika czy zmiany ciśnienia doładowania: począwszy od bloku 2,5-litrowego silnika Duratec, inżynierowie zespołu Ford RS opracowali specjalne wałki rozrządu, zmienioną głowicę cylindrów i uszczelkę oraz zmodyfikowany układ dolotowy i kolektory przeznaczone specjalnie dla tego pojazdu.