Nowej szacie zewnętrznej towarzyszą nowe materiały wykończeniowe we wnętrzu, nowa paleta dynamicznych i oszczędnych silników, a także długa lista innowacyjnych rozwiązań ułatwiających zadanie kierowcy i wpływających na zwiększenie bezpieczeństwa i poprawę komfortu jazdy.
Są to także pierwsze samochody, które będzie można zamówić z całkowicie nowym i znacznie bardziej wydajnym benzynowym silnikiem Forda EcoBoost w wersji o pojemności 2,0 litrów. Jednostka ta dysponuje mocą 203 KM i będzie oferowana obok udoskonalonego 2,0-litrowego silnika Diesel Duratorq TDCi, który z kolei będzie dostępny w dwóch odmianach o mocy 140 KM i nowej - o mocy 163 KM. Oprócz tego, jako nowość w dużych modelach Forda, w ofercie pojawia się przekładnia Ford PowerShift z podwójnym sprzęgłem mokrym, zapewniająca bardzo wysoki komfort zmiany biegów. Będzie ona standardowo współpracowała z silnikiem benzynowym EcoBoost. Natomiast w wersjach napędzanych silnikiem Diesel Duratorq, przekładnia Ford PowerShift będzie oferowana jako opcja na życzenie nabywcy.
Pierwsze testy nowego Forda S-MAX z silnikiem EcoBoost i przekładnią PowerShift na trasie Warszawa-Wrocław potwierdziły wysokie osiągi tej wersji oraz doskonałe właściwości jezdne, predysponujące auto do miana najbardziej sportowego wśród minivanów dostępnych na rynku.
Z kolei powrotna podróż z Wrocławia do Warszawy modelem Galaxy wyposażonym w nowy silnik wysokoprężny TDCi i ręczną, 6-biegową przekładnię upłynęła w atmosferze komfortu i odprężenia, dzięki czemu „minibus” Forda doskonale sprawdzi się w roli wszechstronnego, autostradowego środka transportu dla dużej rodziny.
Najnowsze Fordy S-MAX i Galaxy zapowiadają także wprowadzenie do gamy samochodów osobowych Forda kolejnych zaawansowanych rozwiązań technicznych. Na uwagę zasługuje przede wszystkim system BLIS (Blind Spot Information System), ostrzegający o pojawieniu się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy oraz nowa, uruchamiana elektrycznie blokada zamków tylnych drzwi zabezpieczająca przed ich otwarciem przez dzieci.