Wersje Kugi z napędem na cztery koła otrzymają dodatkowo możliwość współpracy z nową, 6-biegową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną PowerShift.
Kuga wyposażona w silnik 140-konny wydziela 156 g/km CO2, podczas, gdy wersja o mocy 163 KM emituje 159 g/km CO2 – to o 6% mniej w porównaniu z poprzednią jednostką wysokoprężną (136 KM).
Uterenowiony Ford z najmocniejszym dieslem pod maską przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 195 km/h. Średnie spalanie oscyluje w okolicach 6 litrów/100 km.
Samochód dostępny będzie też z nową linią wyposażenia Individual, obejmującą specjalną osłonę chłodnicy, listwy progowe i nadkola lakierowane w kolorze nadwozia, 19-calowe obręcze aluminiowe, relingi dachowe, przyciemniane szyby, skórzaną tapicerkę i inne ekskluzywne dodatki.