...wprowadzania nowych produktów w historii koncernu. Stephen T. Odell, prezes Ford of Europe, zaprezentuje przełomowy nowy pojazd Forda podczas konferencji prasowej organizowanej 1 marca o godzinie 14:30 w hali nr 5. Dzięki łączności wideo do zgromadzonych na konferencji dołączy także Alan Mulally, prezes koncernu Ford Motor Company, który w tym czasie będzie wygłaszał przemówienie na największych europejskich targach nowych technologii CeBIT odbywających się w Hanowerze w Niemczech.
Również Derrick Kuzak - wiceprezes Ford Motor Company ds. rozwoju globalnych produktów oraz Jim Farley – wiceprezes Ford Motor Company ds. marketingu, sprzedaży i serwisu będą obecni podczas Salonu Samochodowego w Genewie, gdzie Ford zaprezentuje przynajmniej cztery nowości z przyszłej gamy produktowej, a także rozwiązania technologiczne opracowane w celu znaczącego zwiększenia przyjemności z jazdy doświadczanej przez nabywców samochodów marki Ford.
Obecnie Ford może poszczycić się najsilniejszą linią produktową w historii, natomiast naszą ambicją jest utrzymanie najświeższego portfolio modelowego na rynku motoryzacyjnym poprzez realizację agresywnego planu działania powiedział Odell. W naszej europejskiej gamie znajdzie się przynajmniej 20 nowych modeli i ich pochodnych – od małych pojazdów po samochody użytkowe – a podczas Salonu Samochodowego w Genewie zaprezentujemy kilka z nich. Tym samym, na stoisku Forda pojawi się zeroemisyjny pojazd elektryczny Ford Focus Electric, nowy, wszechstronny Ford Ranger Wildtrak i koncepcyjny Ford Vertrek – stanowiący przedsmak następnej generacji Forda Kuga – a także nasz najnowszy samochód rajdowy Ford Fiesta RS WRC.
To jednak nie koniec. Ford planuje również europejską prezentację Forda C-MAX Energi – przedprodukcyjnej wersji hybrydy typu plug-in zaprezentowanej podczas Północnoamerykańskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Detroit – który pojawi się w Europie w 2013 roku. Nowy pojazd będzie produkowany w hiszpańskiej fabryce Forda w Walencji.
Ford Ranger Wildtrak w stylistyce rodem z XXI wieku
Nowy Ford Ranger Wildtrak - kompaktowy pickup w sportowym stylu, który odznacza się ponadprzeciętną mocą, wysokim poziomem bezpieczeństwa, niskim zapotrzebowaniem na paliwo oraz dużymi możliwościami. Samochód akcentuje swoją atletyczną posturę najnowocześniejszymi technologiami i wysokim komfortem podróżowania.
Nowy Ford Ranger wejdzie do sprzedaży na rynkach całego świata w 2011 roku i zawiera szeroką gamę wiodących w klasie "inteligentnych" rozwiązań, które czynią go łatwiejszym w prowadzeniu, bezpieczniejszym i przyjemniejszym w eksploatacji. W modelu zastosowano także kamerę cofania, która w dużym stopniu poprawia widoczność do tyłu i ułatwia doczepianie przyczepy. Obraz z kamery wyświetlany jest na powierzchni wewnętrznego lusterka wstecznego.
Najwyższy poziom bezpieczeństwa w nowym Fordzie Ranger zapewniają liczne technologie, łącznie z elektronicznym układem stabilizacji toru jazdy (ESP), który dba o ścisłe przyleganie kół samochodu do nawierzchni we wszystkich warunkach podróżowania. W nowym Fordzie Ranger zastosowano również takie technologie, jak nawigacja satelitarna czy system sterowania głosowego Bluetooth®, które częściej spotykane są w modelach premium i samochodach luksusowych.
Wersja Wildtrak wyróżnia się na tle rodziny nowego Forda Ranger, przez co jest doskonałą propozycją dla kierowców i pasażerów szukających samochodu łączącego zalety auta do pracy i pojazdu użytkowego, sprzyjającego aktywnemu spędzaniu wolnego czasu.
Koncepcyjny Ford Vertrek – kolejna odsłona stylistyki Kinetic Design
Na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie zadebiutuje pojazd przedstawiający fordowską wizję eleganckiego, sportowego i stylowego, kompaktowego samochodu klasy SUV. Koncepcyjnego Forda Vertrek po raz pierwszy pokazano w styczniu podczas Północnoamerykańskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Detroit. Pojazd ten demonstruje cele jakie stawia sobie firma Ford pracując nad nowym globalnym, kompaktowym autem klasy SUV, który mógłby zostać liderem segmentu pod względem stylistyki i zapotrzebowania na paliwo.
Koncepcyjnego Forda Vertrek zbudowano na globalnej platformie samochodów kompaktowych, która stanowi również podstawę konstrukcyjną dla nowego Forda Focus – właśnie wchodzącego do sprzedaży w Ameryce Północnej i Europie – oraz nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX. Nowy pojazd koncepcyjny prezentuje szczytowe rozwiązania stylistyczne i konstrukcyjne firmy, przy pomocy których Ford chce w przyszłości spełniać wymagania globalnych nabywców pojazdów z segmentu SUV.
Nowy Ford Focus Electric
Nowy Ford Focus Electric, pierwszy w historii w pełni elektryczny samochód osobowy Forda, został zaprezentowany w styczniu podczas Północnoamerykańskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Detroit, a w Europie zawita w roku 2012. Bezemisyjna, niezasilana paliwem wersja popularnego, kompaktowego Forda obejmie rolę flagowego modelu w powiększającej się gamie pojazdów hybrydowych, hybrydowych typu plug-in oraz w pełni elektrycznych producenta, które wejdą do sprzedaży w Europie i Ameryce Północnej do roku 2013.
Ford Focus Electric został zaprojektowany w taki sposób, aby zaspokoić większość potrzeb kierowców związanych z codzienną eksploatacją. Samochód powstał w oparciu o nową, elegancką, pięciodrzwiową wersję Forda Focus i wykorzystuje globalną platformę samochodów kompaktowych współdzieloną z benzynowymi i wysokoprężnymi wersjami nowego Forda Focus, który już niedługo pojawi się w sprzedaży w Europie i Ameryce Północnej.
Ford Focus Electric pojawi się w Europie w 2012 roku, prezentując nowe technologie opracowane specjalnie dla pojazdów elektrycznych, które będą wspierały kierowcę w czerpaniu jak największej satysfakcji z możliwie najbardziej wydajnej jazdy pojazdem elektrycznym.
Ford Focus Electric jest jednym z pięciu nowych elektrycznych pojazdów Forda opracowywanych w ramach strategii firmy obejmującej ten sektor rozwoju. Wstępne dostawy pierwszego Forda zasilanego energią elektryczną płynącą z akumulatorów, modelu Transit Connect, rozpoczęły się w Ameryce Północnej pod koniec zeszłego roku, natomiast w Europie samochód ten pojawi się w roku 2011.
Wyjątkowo udany napęd hybrydowy jako baza nowego Forda C-MAX Energi
Ford wprowadza na rynek europejski elektryczne pojazdy hybrydowe. Na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie zadebiutuje Ford C-MAX Energi z napędem hybrydowym typu plug-in oraz Ford C-MAX Hybrid. Oba pojazdy oparto konstrukcyjnie na Fordzie C-MAX, czyli pięcioosobowym aucie klasy MAV. Nowe modele charakteryzować będzie mniejsze zapotrzebowanie na paliwo, niższy poziom emisji substancji szkodliwych oraz wyrazista stylistyka nadwozia i funkcjonalne wnętrze. Auta trafią do europejskich salonów sprzedaży w 2013 roku.
Korzystając ze swego bogatego doświadczenia w zakresie napędów hybrydowych na rynku północnoamerykańskim, gdzie już w 2004 roku pojawił się Ford Escape Hybrid, firma Ford zbudowała Fordy C MAX Hybrid oraz C MAX Energi na nowej, globalnej platformie samochodów kompaktowych. Dzięki temu klienci szukający rodzinnego auta będą mieli większy wybór i otrzymają bardziej funkcjonalny produkt o atrakcyjniej stylistyce.
Zerowy poziom emisji
Firma Ford po raz kolejny demonstruje swoje zaangażowanie w strategię globalnej elektryfikacji rynku pojazdów, prezentując na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie wersję rozwojową bezemisyjnego samochodu dostawczego Ford Transit Connect Electric.
Oparty na konstrukcji modelu Ford Transit Connect Kombi, nowy pojazd demonstracyjny to jeden z kilku elektrycznych modeli Forda testowanych obecnie w Wielkiej Brytanii. Ford Transit Connect Electric wykorzystuje ten sam akumulatorowy układ napędowy co Ford Transit Connect Electric Van, który w dalszej części roku ma się pojawić w europejskich salonach sprzedaży Forda.
Ford Transit Connect Electric Van to elektryczna wersja wielokrotnie nagradzanego, lekkiego pojazdu użytkowego o przedłużonym rozstawie osi, czyli modelu Ford Transit Connect.
Pojazd ten został opracowany we współpracy z amerykańskim partnerem koncernu Ford, firmą Azure Dynamics, która zajmuje się produkcją pojazdów elektrycznych. Samochód wykorzystuje opatentowany elektryczny układ napędowy Force Drive™, zasilany przez zaawansowany zespół akumulatorów, który zaprojektowała firma Johnson Controls-Saft.
Nowy Ford Mondeo ECOnetic z emisją CO2 na poziomie 114g/km oraz zmiany w ofercie jednostek napędowych przeznaczonych dla dużych modeli Forda
Ford poszerza ofertę swojego flagowego modelu rodzinnego o wersję Mondeo ECOnetic emitującą 114 g/km CO2, a także wprowadza szereg dodatkowych zmian w gamie jednostek napędowych pracujących pod maskami Fordów Mondeo, S-MAX oraz Galaxy.
Do rodziny silników oferowanych w dużych modelach Forda dołączyła nowa, wydajna jednostka Duratorq TDCi o pojemności 1,6-litra i mocy maksymalnej 115 KM. Jednocześnie, w przypadku nowego silnika wysokoprężnego o niewielkiej pojemności skokowej oraz wprowadzonej niedawno jednostki 1,6-litra EcoBoost (160 KM) dostępna jest funkcja automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika Auto-Start-Stop.
Połączenie silnika 1,6-litra Duratorq TDCi oraz funkcji Auto-Start-Stop tworzy także doskonałe podstawy dla modelu Ford Mondeo ECOnetic, który osiąga homologowaną wartość emisji CO2 na poziomie zaledwie 114 g/km.
Nowy Ford Metal Ka od projektantów Ford Individual
Małe modele Forda będą wyróżniały się na tle konkurencji w jeszcze bardziej widoczny sposób dzięki wprowadzeniu do oferty kilku atrakcyjnych schematów stylistycznych. Nowy Ford Metal Ka powstał w ramach programu stylistycznego Ford Individual, stworzonego w celu idealnego dopasowania całości do rzucającej się w oczy stylistyki nadwozia.
Ford Metal Ka jest jedną z pochodnych programu Ford Individual, który obejmuje swoim zasięgiem małe, średnie, duże i luksusowe samochody Forda. Zajmując miejsce obok uznanych wersji modelu Ka stworzonych w ramach Ford Individual, Ford Metal Ka zastępuje odmianę Tattoo, która była jedną z trzech opcji pakietu Individual dostępnych w momencie premiery rynkowej Forda Ka w 2008 roku.
Na genewskim stoisku Forda pojawi się również nowy Ford Fiesta RS World Rally Car w pełnych barwach zespołu. Oficjalny debiut modelu nastąpi jednak nieco wcześniej podczas Rajdu Szwecji, będącego pierwszą rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata 2011. Czteronapędowa odmiana WRC drogowego Forda Fiesta została opracowana na bazie Forda Fiesta S2000 – zwycięzcy Rajdu Monte Carlo 2010 – przez firmę M-Sport, wieloletniego partnera Forda w sportach motorowych, przy wsparciu ze strony Ford of Europe. Samochód jest częścią nowej strategii redukcji kosztów wprowadzonej w tym sezonie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata przez FIA.