.. trzeciej rundy serialu WRC, a ich koledzy z zespołu Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen zajęli czwarte miejsce. Dzięki punktom zdobytym przez obydwie załogi w samochodach Ford Fiesta RS WRC zespół utrzymał prowadzenie w klasyfikacji producentów.
Także Mikko Hirvonen zachował pozycję lidera w klasyfikacji kierowców, a Latvala po trzecim kolejnym finiszu na podium zajmuje nadal trzecią pozycję. Powiększył swój dorobek, zdobywając dodatkowe punkty dzięki drugiemu miejscu na kończącym rajd odcinku Power Stage w niedzielę po południu, relacjonowanym na żywo przez telewizję.
Po czwartkowym super OS-ie w Lizbonie, przez trzy kolejne dni załogi ścigały się na kamienistych odcinkach w górach, w rejonie wybrzeża Algarve na południu kraju. Organizatorzy zaplanowali 17 odcinków specjalnych o łącznej długości 385.37 km. Słoneczna pogoda w piątek zamieniła się w pochmurną w sobotę, a w niedzielę rywalizację utrudniał ulewny deszcz.
Załogi Forda zakończyły pierwszy dzień podwójnym prowadzeniem – liderem był Latvala przed Hirvonenem. Niestety, sobota okazała się pechowa. Uszkodzona półoś napędowa samochodu Latvali, a potem przebita opona spowodowały spadek na trzecie miejsce. Hirvonen także przebił oponę i musiał zmieniać koło, a potem stracił kolejne sekundy i minuty po uszkodzeniu tylnego zawieszenia, przez co spadł na piątą pozycję.
W niedzielę rano, po pierwszym z czterech odcinków ostatniego etapu, Hirvonen awansował na czwarte miejsce, ale po kolejnej próbie ponownie spadł na piąte po defekcie półosi. Odzyskał czwartą pozycję na przedostatnim odcinku i podobnie jak Latvala, już bez szans na awans, skupił się na walce o dodatkowe punkty na kończącym rajd odcinku Power Stage.
Próba o długości 31 km była najdłuższą i najbardziej wymagającą w całym rajdzie. Nadzieje Hirvonena na ekstra punkty przekreślił urwany lewy tylny amortyzator w końcówce OS-u, ale Podczas pierwszego przejazdu w niedzielę rano wprowadziliśmy sporo poprawek w opisie przed popołudniowym przejazdem Power Stage, zwłaszcza w wąskich, śliskich zakrętach, bardzo zdradliwych po opadach deszczu, powiedział Latvala. To był bardzo trudny OS, dlatego precyzyjny opis był niezwykle ważny. Zaatakowałem naprawdę mocno. Najechałem na duży kamień i obawiałem się o oponę, ale na szczęście wytrzymała. Bardzo mnie cieszą dodatkowe punkty.
To moje trzecie podium w trzech rajdach w tym roku. Jestem zadowolony z równej formy. Po sobotnich problemach miejsce na podium to fantastyczny wynik. Samochód prowadził się pewnie, a jestem przekonany, że kolejne prace przyniosą dalszą poprawę.
Hirvonen także był zadowolony z czwartego miejsca, biorąc pod uwagę problemy techniczne. Osiągnęliśmy najlepszy możliwy wynik, po stracie czasu wskutek kłopotów. Starałem się zdobyć dodatkowe punkty na końcowym Power Stage, ale nie udało się. Najważniejsze, że nadal jestem liderem klasyfikacji. Walka jest bardzo wyrównana i jestem pewien, że będzie taka do końca sezonu.
Jestem zadowolony z osiągów Fiesty. To dopiero trzeci rajd nowego samochodu, o zdecydowanie najbardziej nierównej nawierzchni. Samochód jest szybki, musimy jeszcze popracować nad niezawodnością, dodał 30-letni Fin.
Khalid Al Qassimi i Michael Orr w trzecim Fordzie Fiesta RS WRC zajęli czternaste miejsce, zdobywając punkty dla zespołu Team Abu Dhabi. Powrócili do walki w niedzielę rano po sobotnim wypadku, a Michael Orr ukończył rajd z dwoma złamanymi żebrami.
Następny rajd
Czwarta runda tegorocznego serialu WRC to Rajd Jordanii, który odbędzie się w dniach 14–16 kwietnia na szutrowych odcinkach specjalnych, położonych w rejonie Morza Martwego, w większości poniżej poziomu morza.