...różnicą zaledwie 2,3 sekundy, jedną z najmniejszych w historii WRC. W przeszłości tylko trzykrotnie zdarzyło się, że zwycięzca miał na mecie mniejszą przewagę nad drugą załogą, niż w szóstej rundzie tegorocznego serialu, która odbyła się w górach prowincji Cordoba, mniej więcej 700 km na północny zachód od Buenos Aires. Po pokonaniu ponad 380 km odcinków specjalnych czołową trójkę dzieliło na mecie zaledwie 7,2 sekundy.
Dzięki zdobytym punktom Hirvonen utrzymał drugie miejsce w klasyfikacji kierowców. Druga załoga Forda Fiesta RS WRC Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, siódma w miniony weekend w Argentynie, pozostaje na czwartej pozycji. Warto przypomnieć, że zaledwie półtora miesiąca wcześniej Latvala przegrał Rajd Jordanii różnicą zaledwie 0,2 sekundy, co stanowi najmniejszą różnicę w historii WRC. Zespół Ford Abu Dhabi zajmuje nadal drugie miejsce w klasyfikacji producentów.
Hirvonen ukończył pierwszy dzień na czwartym miejscu, a w sobotę awansował na drugą pozycję, by rozpocząć ostatni etap ze stratą 43,7 sekundy do lidera, Sebastiena Ogiera, który dachował na pierwszym niedzielnym odcinku i uszkodził układ kierowniczy swojego samochodu, tracąc sporo czasu. Do walki o zwycięstwo dołączyli wtedy Mikko Hirvonen i Sebastien Loeb.
30-letni kierowca Forda stanął na starcie ostatniego odcinka liczącego 3,9 km, zajmując trzecie miejsce ze stratą zaledwie 5,7 sekundy do lidera. W klasyfikacji tej próby, relacjonowanej na żywo przez telewizję zajął drugie miejsce, co oznaczało dwa dodatkowe punkty i awans na drugą pozycję w klasyfikacji końcowej rajdu.
Na początku odcinka popełniłem kilka niewielkich błędów i wiedziałem, że nie uda mi się wygrać. powiedział Hirvonen. Drugie miejsce to dobry wynik po tak trudnym i trochę dziwnym weekendzie. Nie najlepiej jechało mi się na sekcjach asfaltowych. Gdyby nie to, zapewne wygrałbym rajd. Jestem zły na siebie, że przegrałem tak niewielką różnicą, ale na pocieszenie zdobyłem punkty bonusowe za Power Stage.
W ten weekend dostaliśmy kilka prezentów od rywali, ale i sami popełniliśmy błędy. Walczyłem aż do mety, a końcówka rajdu była znakomita. Uwielbiam Rajd Argentyny, bo szutrowe odcinki są po prostu fantastyczne, a tłumy kibiców sprawiają, że jedzie się wspaniale. Drugie miejsce daje sporo punktów, ale jeżeli chcę walczyć o tytuł mistrzowski, muszę zacząć wygrywać rajdy dodał Hirvoven.
Latvala zdominował rywalizację w piątek, wygrywając cztery odcinki specjalne, co dało przewagę 18,2 sekundy. 26-letni Fin utrzymywał przewagę przez większą część dystansu sobotniego etapu, którego ostatecznie nie ukończył po uderzeniu w kamień i uszkodzeniu zawieszenia. Kara regulaminowa oznaczała spadek na ósme miejsce. W niedzielę Latvala awansował o jedno miejsce i ukończył rajd na siódmej pozycji.
Sobotnia przygoda i utrata prowadzenia była wielkim rozczarowaniem, powiedział. To był frustrujący weekend. Miałem nadzieję na dużo lepszy wynik. Jechało mi się dobrze na obydwu rodzajach nawierzchni, chociaż czasami na szutrze tempo nie było równe. Gdy cisnąłem nieco mocniej, aby pojechać szybciej, wtedy samochód ślizgał się i skutek był odwrotny – traciłem czas. To oznacza, że powinienem jechać bardziej płynnie.
Dyrektor zespołu Ford Abu Dhabi Malcolm Wilson był zadowolony z tempa Forda Fiesta RS WRC. Samochód ponownie pokazał doskonałe osiągi, ale niestety nie udało nam się stanąć na najwyższym stopniu podium. Jari-Matti prowadził w rajdzie do czasu uszkodzenia zawieszenia. Mikko popisał się udaną końcówką, która przyniosła nagrodę w postaci drugiego miejsca. Osiągi samochodu na asfalcie są zachęcające, co dobrze wróży przed rajdami na utwardzonej nawierzchni w drugiej części sezonu.powiedział Wilson.
Dyrektor działu sportu motorowego Ford of Europe Gerard Quinn powiedział: Miejsce na podium to zawsze dobry wynik, dający solidną porcję punktów w obydwu klasyfikacjach, szkoda jednak, że nie udało nam się osiągnąć w Argentynie lepszego wyniku. Jari-Matti jechał dobrym tempem do momentu uszkodzenia samochodu. Gdyby Mikko pojechał nieco szybciej w dwa pierwsze dni, mogłoby to nam dać zwycięstwo.
Wiadomości z innych zespołów Forda
Mads Østberg i Jonas Andersson z zespołu M-Sport Stobart Ford w samochodzie Ford Fiesta RS WRC zajęli piąte miejsce, a ich koledzy Matthew Wilson i Scott Martin ukończyli rajd na ósmej pozycji, po stracie niemal sześciu minut podczas ostatniego etapu, gdy ich samochód zassał wodę podczas przejazdu przez rzekę. Argentyńska załoga zespołu Munchi's Ford Federico Villagra / Jorge Perez Companc została sklasyfikowana na szóstym miejscu, a Ken Block i Alex Gelsomino z Monster World Rally Team - na osiemnastym po stracie 15 minut spowodowanej wypadnięciem z trasy i przebiciem opony na pierwszym odcinku trzeciego dnia.
Następny rajd
Pierwszą połowę sezonu kończy grecki Acropolis Rally, jedna z klasycznych rund WRC. Baza szutrowego Rajdu Grecji (16 – 19 czerwca) znajduje się w Loutraki.