Co więcej, dzięki odświeżeniu samochód wygląda teraz lepiej niż kiedykolwiek, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.
W tym miesiącu z taśmy produkcyjnej zjechał 15 milionowy egzemplarz Forda Fiesta. Tak doskonały wynik osiągnięto między innymi dzięki popularności modelu najnowszej generacji. Od czasu debiutu 28 miesięcy temu, Ford wyprodukował już przeszło milion nowych Fordów Fiesta.
Jako najlepiej sprzedający się mały samochód roku 2009 i 2010, Ford Fiesta - będący na dobrej drodze do osiągnięcia statusu bestsellera także w roku 2011 - jest jednym z największych sukcesów rynkowych Forda. Model ten zjednał sobie kilka generacji kierowców, dzięki atrakcyjnej stylistyce, praktycznym rozwiązaniom, dużej wydajności i dobrym osiągom.
"Ford Fiesta to wyjątkowy samochód, który zajmuje wyjątkowe miejsce w sercach europejskich klientów i entuzjastów motoryzacji na całym świecie,” powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe. „To dowód uznania dla oryginalnego Forda Fiesta z 1976 roku oraz dla inżynierów, którzy na przestrzeni trzech dekad opracowywali i udoskonalali samochód, każdorazowo czyniąc z niego jeden z najpopularniejszych modeli na świecie.”
„Czasy i technologie zmieniają się, jednak tak długo, jak Ford Fiesta będzie oferował klientom styl, wydajność i osiągi, które są nieodłącznymi elementami samochodu od czasu jego powstania, tak długo pozostanie na szczycie.”
W celu odświeżenia dynamicznego wizerunku Forda Fiesta, który przyciąga klientów, Ford wprowadza szereg zmian stylistycznych nadwozia i wnętrza.
Do palety kolorów nadwozia dodano dwa nowe – Mars Red i Fashionista. Ponadto w ofercie znalazły się systemy audio firmy Sony z dwiema poprawiającymi sygnał antenami w systemie Diversity Antenna.
Poczynając od wersji Trend, wyposażenie obejmuje teraz wyściełane materiałem tylne części oparć siedzeń z tyłu oraz kieszeń na mapy w oparciu fotela kierowcy. Nowa wersja Forda Fiesta - Trend SVP - zawiera także lampy przeciwmgielne z chromowanymi obwódkami i unikalne wykończenie kół na zewnątrz. Z kolei wewnątrz przyjemną atmosferę tworzą jasne, srebrne aplikacje dysz nawiewów powietrza i klamek drzwi, które kontrastują z nowymi, ciemnoszarymi wstawkami dekoracyjnymi kabiny pasażerskiej. Uzupełnieniem całości są takie elementy, jak skórzana, miękka w dotyku kierownica, komputer pokładowy oraz nowa, atrakcyjna tapicerka siedzeń.
Topowa wersja Titanium wyróżnia się nowym, chromowanym pasem górnej części osłony chłodnicy, 15-calowymi obręczami aluminiowymi oraz podsufitką z tkaniny. Nowe, półskórzane fotele dostępne są w opcji.
„Wprowadzone zmiany mają na celu zaprezentowanie nowego Forda Fiesta w jak najlepszym świetle pod względem stylistyki, wyposażenia i komfortu, podobnie jak to miało miejsce przez 35 lat,” powiedział de Waard.
„15 milionów sztuk Forda Fiesta sprzedanych na całym świecie potwierdza dobrą opinię o tym samochodzie wśród klientów, dlatego jesteśmy przekonani, że przemyślane zmiany wprowadzone do modelu obecnej generacji przyciągną na całym świecie jeszcze większą rzeszę kierowców szukających niewielkiego pojazdu.”
Pierwszy Ford Fiesta został wyprodukowany w hiszpańskiej Walencji w 1976 roku jako praktyczna i ekonomiczna odpowiedź Forda na kryzys paliwowy, który opanował świat, i od razu zyskał przychylność rynków europejskich i światowych.
Obecna generacja Forda Fiesta nadal powstaje w Walencji, jednak większość modeli nowej generacji budowana jest w fabryce Forda w Kolonii w Niemczech. Ford Fiesta zjeżdża także z taśm produkcyjnych w Nanjing w Chinach, Rayong w Tajlandii i Cuautitlàn w Meksyku.
Po 35 latach, 6 generacjach i 15 milionach egzemplarzy wyprodukowanych od czasu debiutu, Ford Fiesta nadal oferuje nabywcom w każdym wieku praktyczne rozwiązania, styl oraz wydajność.
Minęło 35 lat, w ciągu których wyprodukowano 15 milionów egzemplarzy i powstało sześć generacji samochodu, jednak Ford Fiesta nadal prezentuje się świeżo i cieszy się dużą popularnością.