Pierwsze egzemplarze nowego Forda Focus z silnikami o mocy 100 i 125 KM, produkowane w zakładach Forda w Saarlouis w Niemczech, charakteryzują się najniższym zużyciem paliwa. Oba silniki spalają odpowiednio 4,8 l/100km przy emisji CO2 wynoszącej 109g/km oraz 5,0 l/100km przy emisji CO2 na poziomie 114 g/km.
Dzięki zastosowaniu turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku paliwa 1,0-litrowy silnik EcoBoost uzyskuje imponującą moc i bardzo niskie zużycie paliwa przy 3-cylindrowym kadłubie silnika, którego wymiary są na tyle niewielkie, że blok mieści się na kartce papieru formatu A4. Tak skutecznym połączeniem wysokiej mocy i niskiej emisji CO2 nie może poszczycić się żadna inna konkurencyjna jednostka napędowa.
Maksymalna wartość momentu obrotowego 170 Nm, uzyskiwana w szerokim przedziale obrotów silnika, od 1400 obr/min do 4500 obr/min, jest porównywalna z wartościami uzyskiwanymi przez nowoczesne silniki Diesel. Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0 litra jeszcze w tym roku pojawi się także w Fordzie C-MAX, w zupełnie nowym Fordzie B-MAX, a także w innych modelach.
Skonstruowanie tak małego i tak bardzo oszczędnego silnika, który mimo to dysponuje tak wysoką mocą i zapewnia tyle radości z prowadzenia w samochodzie wielkości Forda Focus jeszcze kilka lat temu nie byłoby możliwe,podkreśla Stephen Odell, prezes i dyrektor generalny Ford of Europe.
Wprowadzany obecnie w Fordzie Focus 1,0-litrowy silnik EcoBoost jest kolejną jednostką, po benzynowym silniku EcoBoost o pojemności 1,6 litra i 1,6-litrowym silniku Diesel TDCi, która otrzyma dodatkowe oznaczenie „ECOnetic Technology”, które Ford rezerwuje dla zaawansowanych technologicznie jednostek napędowych będących liderami, bądź plasujących się w ścisłej czołówce silników w swoich segmentach rynku pod względem niskiego zużycia paliwa.
Ponad połowa nowych samochodów marki Ford sprzedanych w tym roku będzie nosiła znaczek „ECOnetic Technology”. Odsetek tych pojazdów powinien wzrosnąć do dwóch trzecich w roku 2013, w miarę jak coraz większa liczba klientów Forda będzie korzystała z zalet najnowszych rozwiązań oferowanych pod szyldem ECOnetic zapewniających m.in. niższą emisję CO2.
Wśród tych rozwiązań są między innymi:
- Aktywna żaluzja wlotu powietrza, która w sposób samoczynny reguluje stopień otwarcia wlotu powietrza do silnika dla uzyskania optymalnych parametrów aerodynamicznych (Active Grille Shutter);
- Inteligentne ładowanie akumulatora z odzyskiwaniem energii, które zapewnia ładowanie akumulatora w sposób najbardziej efektywny i oszczędny, co z kolei wpływa na obniżenie zużycia paliwa;
- Funkcja „Eco Mode” Forda, która w inteligentny sposób, przy użyciu symboli graficznych w zespole wskaźników, podpowiada kierującemu jak prowadzić samochód w sposób możliwie najbardziej ekonomiczny;
- Sygnalizator optymalnej zmiany biegu, który wskazuje najlepszy punkt ze względu na obroty silnika, w którym należy zmienić bieg.