W związku z tym Ford opracował technologię, która zapobiega nieumyślnemu przekroczeniu dozwolonej prędkości jazdy. Regulowany ogranicznik prędkości pozwala zaprogramować maksymalną prędkość jazdy w zakresie od 15 do 170 km/h. W tym celu prowadzący korzysta z przycisku umieszczonego na kierownicy. Przekroczenie przez kierowcę ustalonej bariery skutkuje ograniczeniem dopływu paliwa do silnika, co powoduje zwalnianie pojazdu. Dzięki temu użytkownik ma pewność, że nigdy nieumyślnie nie przekroczy maksymalnej prędkości jazdy ustalonej na danym odcinku drogi.
W 2011 roku Ford sprzedał ponad 220 000 samochodów wyposażonych w tę technologię, co czyni ją najchętniej wybieranym systemem wspomagającym kierowcę w gamie modelowej Forda. Aż 86 procent nabywców Forda Mondeo poprosiło o zainstalowanie w swoim aucie regulowanego ogranicznika prędkości. W przypadku klientów, który wybrali Forda S-MAX i Forda Kuga odsetek wyniósł odpowiednio 85 i 83 procent.
W całej Europie jest około 35 000 fotoradarów; we Francji 1 895 stacjonarnych i 933 przenośnych, natomiast we Włoszech 5 636 stacjonarnych. Tylko w Wielkiej Brytanii urządzenia te wygenerowały w latach 2008 i 2009 przychód rzędu 87 milionów funtów. Wystarczy chwila nieuwagi, aby przekroczyć dozwoloną prędkość, co w konsekwencji może skutkować mandatem karnym,tłumaczy dr Torsten Wey, ekspert ds. technologii, Ford of Europe. Opracowany przez Forda regulowany ogranicznik prędkości pozwala kierowcy skupić się na drodze, a nie na ciągłej obserwacji wskazań prędkościomierza. System jest już oferowany w większości naszych samochodów i cieszy się dużym uznaniem wśród nabywców.
Regulowany ogranicznik prędkości dostępny jest również w Fordzie Focus, Fordzie C-MAX i Fordzie Grand C-MAX oraz Fordzie Galaxy.