...produkowana seryjnie jednostka V8. Przypomnijmy, że silnik Forda Shelby GT500 rozwija 662 KM mocy i 855 Nm maksymalnego momentu obrotowego. GT500 jest oferowany w Ameryce za stosunkowo niewygórowaną cenę i osiągami bije przy okazji na głowę wiele samochodów sportowych oferowanych za dziesiątki lub setki tysięcy dolarów.
Ford Shelby GT500 z silnikiem V8 generuje potężny ciąg w całym zakresie pracy, a 536 Nm momentu obrotowego dostępne jest już przy 1000 obr./min. Kierowca może ponadto korzystać z ponad 90% maksymalnego momentu obrotowego w zakresie od 2200 do 5800 obr./min.
Połączenie nowego 2,3-litrowego kompresora TVS z podwójnym wałkiem rozrządczym górnym i czterema zaworami na cylinder powoduje, że amerykański ogier oddycha swobodnie aż do 7000 obr./min., generując moc maksymalną przy 6500 obr./min. i zachowując pełną stabilność aż do ostatecznego limitu obrotów.
Ford Shelby GT500 ma także odpowiednie oprzyrządowanie pomagające okiełznać moc drzemiącą w silniku: dobrze zestrojony układ jezdny, hamulce Brembo, zawieszenie dostrojone tak, by niwelowało niedoskonałości nawierzchni mogące powodować niestabilność przy dużych prędkościach oraz nową listwę z przodu nadwozia i splitter, które pomagają optymalizować przepływ powietrza wokół i pod GT500.