...z czego zdecydowaną większość stanowić mają jednostki o pojemności 1 litra. Silniki EcoBoost łączą technologię turbodoładowania, bezpośredni wtrysk paliwa oraz układ płynnej regulacji faz rozrządu niezależnie dla obu wałków. Rozwiązanie to pozwala zachować dużą moc silnika przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. Jednostka EcoBoost zadebiutowała w Europie pod koniec 2010 roku w modelach Ford C-MAX, Ford S-MAX, Ford Galaxy i Ford Mondeo, natomiast w ubiegłym roku pojawiła się również w Fordzie Focus.
W ciągu najbliższych trzech lat Ford chce zbudować 800 tysięcy silników EcoBoost o pojemności 1 litra w fabrykach w Rumunii i w Niemczech. Łącznie pojawić się ma w tym czasie 1,3 miliona jednostek EcoBoost o różnych pojemnościach. Ponadto firma do 2015 roku planuje produkować rocznie 800 tysięcy silników EcoBoost z przeznaczeniem na rynki pozaeuropejskie. W samych Stanach Zjednoczonych jeździ obecnie 180 tysięcy modeli Forda napędzanych tym silnikiem.
W związku z tym do roku 2015 ponad połowa samochodów oferowanych w gamie Forda będzie napędzana silnikami EcoBoost. Wszystkie modele cechować ma zużycie paliwa na poziomie auta z silnikiem o niewielkiej pojemności skokowej oraz wysoka moc generowana z reguły przez dużą jednostkę napędową.
Dirk Heller, dyrektor ds. produkcji jednostek napędowych Ford of Europe, podkreśla duże znaczenie nowej fabryki w Rumunii, która będzie produkować nie tylko nowoczesne silniki EcoBoost, ale także nowy model Ford B-MAX, który pojawi się w sprzedaży pod koniec roku. Produkcja 1-litrowych jednostek EcoBoost rozpoczęła się w Rumunii już w listopadzie ubiegłego roku. Wariant o pojemności 1,6 litra jest produkowany w fabryce w Walii, natomiast wersja 2,0 powstaje w Hiszpanii.