...pojawią się modele C-MAX i Grand C-MAX wyposażone w 1-litrowy silnik benzynowy EcoBoost, który powinien pozwolić zaoszczędzić na rachunkach ze stacji benzynowych i zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko.
Utytułowana jednostka napędowa Forda (przypomnijmy, że niedawno została nagrodzona jako Międzynarodowy Silnik Roku) będzie dostępna w Fordach C-MAX i Grand C-MAX w dwóch wariantach mocy: 100 i 125 koni mechanicznych. Co interesujące, niezależnie od tego, jaką moc będzie generować, silnik według zapowiedzi producenta ma spalać 5,1 l benzyny na 100 km i emitować 117 g dwutlenku węgla na kilometr w C-MAXie, a w modelu Grand C-MAX zużywać 5,2 l paliwa na 100 km i emitować 119 g C02/km.
Prezes europejskiego oddziału Forda, pan Roelant de Waard twierdzi, że klienci uwielbiają nową jednostkę napędową i cieszy się ona aktualnie dużym powodzeniem w modelu Focus (pierwsze 30 dni sprzedaży przyniosło zamówienia od 4700 europejskich nabywców). Mały, trzycylindrowy silnik może się pochwalić osiągami jednostki o większej pojemności przy małym apetycie na paliwo dzięki zastosowaniu turbodoładowania, układu bezpośredniego wtrysku paliwa i zmiennym fazom rozrządu. Powstaje w zakładach Forda w Niemczech i w Rumunii.
Należy się spodziewać, że EcoBoost będzie się pojawiać w coraz szerszej gamie modeli Forda, ponieważ firma chce, by za trzy lata ponad połowa samochodów z logo przedstawiającym niebieski owal przeznaczonych do sprzedaży w Europie była napędzana jednostkami z tej serii. Na razie rodzina ta liczy trzech członków – silniki o pojemności 1 litra, 1,6 litra i 2 litrów.