MotoNews.pl

Nowy Ford Galaxy

Nowy Ford Galaxy05.09.2006
Ford jednocześnie wprowadził do sprzedaży dwa nowe samochody − zupełnie nowego S-Maxa oraz… też całkiem nowego Galaxy. Do uznania Galaxy za nowy model upoważnia nas wielość zmian, jakim został poddany ...

Ford jednocześnie wprowadził do sprzedaży dwa nowe samochody − zupełnie nowego S-Maxa oraz… też całkiem nowego Galaxy. Do uznania Galaxy za nowy model upoważnia nas wielość zmian, jakim został poddany. Z tego też powodu trudno go porównywać z popularnym poprzednikiem.

Bardziej uzasadnione byłoby porównanie z S-Max’em, ponieważ samochody należy traktować jak braci zrodzonych z jednej płyty podłogowej i należących do jednej rodziny pojazdów MPV.

Nowy Ford Galaxy 1 Można spytać: Po co Fordowi dwa podobne, konkurujące ze sobą o klienta samochody? A czy to nasze zmartwienie? My mamy możliwość wyboru. Bożena Rudnik z warszawskiego OMC Motors powiedziała, że wszyscy klienci odbywają jazdy testowe obydwoma modelami i po testach dość szybko potrafią dokonać wyboru. Pierwszy klient, który zamówił Galaxy w OMC, ledwie wysiadł z samochodu stwierdził: "Tego bierzemy, ten mi leży."

Galaxy po raz pierwszy powstał bez współpracy z koncernem Volkswagen. I widać, że wyszło mu to na dobre, bo jest dużo ładniejszy od poprzednika. Znaki szczególne: Siedmiomiejscowy komfortowy autobus do zadań specjalnych. Mimo dużej bryły - ładna sylwetka w stylu „kinetic design”. Znakomite własności jezdne. Możliwość dowolnego kształtowania przestrzeni wewnętrznej. 31 schowków. Bardzo bogate wyposażenie. Aż 11 poduszek powietrznych (w tym chroniąca kolana kierowcy). Do wyboru - cztery silniki, w tym trzy turbodiesle o mocach 100, 125 i 140 KM.

Wnętrze Galaxy zaprojektowano w formule o nazywie Fold Flat System. Pozwala on na niemal dowolne kształtowanie przestrzeni.

Nowy Ford Galaxy 2 Po złożeniu foteli otrzymujemy całkowicie płaską podłogę, a sama operacja jest banalnie prosta. Odpada problem znany ze starego Galaxy - gdzie zostawić wymontowane fotele, gdy chcemy przewieźć coś większego. W Galaxy mimo kompletu pasażerów można przewieźć 308 litrów bagażu, a gdy złożymy co się da, nawet 2325 litrów.

Kokpit ma klasyczny wygląd i sprawia bardzo dobre wrażenie. Chwała projektantom, że nie umieścili prędkościomierza pośrodku. Wszystkie przełączniki umieszczono w intuicyjnych miejscach. Nowością jest system ułatwiający komunikację z samochodem (Human Machine Interface). Interface może być obsługiwany zarówno z kierownicy i jak i ze środka konsoli. Pozwala na sterowanie komputerem pokładowym, zestawem audio, telefonem komórkowym i nawigacją satelitarną.

Zdaniem Pawła Pawickiego, szefa marketingu OMC Motors nowe Galaxy ma szansę na sukces rynkowy nie tylko z uwagi na swoje właściwości, ale także z powodu stale rosnącej skłonności Polaków do aktywnego wypoczynku.

Autor tekstu: Kamila Dzika, Zdjęcia: Ford

wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaecoo
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Omoda
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata