Ford jednocześnie wprowadził do sprzedaży dwa nowe samochody − zupełnie nowego S-Maxa oraz… też całkiem nowego Galaxy. Do uznania Galaxy za nowy model upoważnia nas wielość zmian, jakim został poddany. Z tego też powodu trudno go porównywać z popularnym poprzednikiem.
Bardziej uzasadnione byłoby porównanie z S-Max’em, ponieważ samochody należy traktować jak braci zrodzonych z jednej płyty podłogowej i należących do jednej rodziny pojazdów MPV.
Można spytać: Po co Fordowi dwa podobne, konkurujące ze sobą o klienta samochody? A czy to nasze zmartwienie? My mamy możliwość wyboru. Bożena Rudnik z warszawskiego OMC Motors powiedziała, że wszyscy klienci odbywają jazdy testowe obydwoma modelami i po testach dość szybko potrafią dokonać wyboru. Pierwszy klient, który zamówił Galaxy w OMC, ledwie wysiadł z samochodu stwierdził: "Tego bierzemy, ten mi leży."
Galaxy po raz pierwszy powstał bez współpracy z koncernem Volkswagen. I widać, że wyszło mu to na dobre, bo jest dużo ładniejszy od poprzednika. Znaki szczególne: Siedmiomiejscowy komfortowy autobus do zadań specjalnych. Mimo dużej bryły - ładna sylwetka w stylu „kinetic design”. Znakomite własności jezdne. Możliwość dowolnego kształtowania przestrzeni wewnętrznej. 31 schowków. Bardzo bogate wyposażenie. Aż 11 poduszek powietrznych (w tym chroniąca kolana kierowcy). Do wyboru - cztery silniki, w tym trzy turbodiesle o mocach 100, 125 i 140 KM.
Wnętrze Galaxy zaprojektowano w formule o nazywie Fold Flat System. Pozwala on na niemal dowolne kształtowanie przestrzeni.
Po złożeniu foteli otrzymujemy całkowicie płaską podłogę, a sama operacja jest banalnie prosta. Odpada problem znany ze starego Galaxy - gdzie zostawić wymontowane fotele, gdy chcemy przewieźć coś większego. W Galaxy mimo kompletu pasażerów można przewieźć 308 litrów bagażu, a gdy złożymy co się da, nawet 2325 litrów.
Kokpit ma klasyczny wygląd i sprawia bardzo dobre wrażenie. Chwała projektantom, że nie umieścili prędkościomierza pośrodku. Wszystkie przełączniki umieszczono w intuicyjnych miejscach. Nowością jest system ułatwiający komunikację z samochodem (Human Machine Interface). Interface może być obsługiwany zarówno z kierownicy i jak i ze środka konsoli. Pozwala na sterowanie komputerem pokładowym, zestawem audio, telefonem komórkowym i nawigacją satelitarną.
Zdaniem Pawła Pawickiego, szefa marketingu OMC Motors nowe Galaxy ma szansę na sukces rynkowy nie tylko z uwagi na swoje właściwości, ale także z powodu stale rosnącej skłonności Polaków do aktywnego wypoczynku.