Alternatywa klasy średniej - Ford Mondeo

Alternatywa klasy średniej - Ford Mondeo28.05.2013
Szukając dużego, dobrze wyposażonego i wygodnego samochodu z klasy średniej wyższej, nabywcy kierują swoje kroki do salonów dealerskich oferujących pojazdy popularnych i rozpoznawalnych marek. Fabryki Forda od lat, ...

skutecznie próbują przekonać klientów do swoich produktów, czego wyrazem jest chociażby niedawno sporządzony ranking jednego z najpoczytniejszych czasopism motoryzacyjnych w Niemczech. Okazało się, że Ford Mondeo, zdaniem 28 tys. czytelników, jest najlepszym samochodem w segmencie D. Skuteczna kampania promocyjna Forda w połączeniu z coraz lepszej jakości samochodami, okazała się sukcesem. Nie zawsze jednak tak było.

Ford Mondeo zadebiutował w 1993 roku, zastępując bardzo popularny na naszym kontynencie model Sierra. Nowa nazwa, która zapoczątkowała całą linię produkowanych do dzisiaj fordów, nawiązywała do łacińskiego określenia mondus, które oznacza świat. Ten popularny dzisiaj "samochód świata", mimo wysokiej ceny, która szła w parze z wyposażeniem i bezpieczeństwem, szybko zyskiwał nowych zwolenników. Nowoczesny design, pojemne bagażniki i silniki z szesnasto zaworową głowicą wyznaczały nowe standardy w tej klasie aut. Nic więc dziwnego, że już w rok po premierze Mondeo został wybrany "samochodem roku".

Z biegiem czasu okazało się jednak, że nowy model nie oparł się znanej wśród pojazdów z fabryki Forda bolączce; korozji. Ciągle słabej jakości blachy, pojawiające się awarie zaawansowanych technicznie silników sprawiły, że oczy klientów zaczęły zwracać się ku konkurencji. Ford musiał reagować szybko, odświeżając markę Mondeo.

Już w 1996 roku z fabryk Forda wyjechał model o określeniu MKII, o mocno odświeżonej linii. Nowe kształty lamp, zmienione wnętrze i chromowane dodatki chwyciły za serce wielu klientów. Ford Mondeo ciągle był jednak samochodem dla miłośników marki. Awaryjność i pękające jak skorupki jajka zderzaki oraz szybko starzejący się design wymusił na konstruktorach zupełnie nowatorskie podejście. Z tego właśnie powodu, w roku 2000, zadebiutował model MKIII, który nawiązywał do "new edge design". Klasyczne nadwozie, dobre wyposażenie, nowoczesny kształt deski rozdzielczej sprawiły, że nowy model zyskał szeroki aplauz. Opinie modelu psuły jednak awaryjne silniki diesla.

Wraz z nadejściem ery MK IV w 2007 roku, Ford zapowiedział rewolucyjne podejście do produkcji swoich pojazdów. Wyznacznikiem tego podejścia jest nowa, niespotykana wcześniej jakość i design. Dzięki nowemu pojazdowi Mondeo zaczęło być kojarzone z synonimem dobrego smaku, jakości i prestiżu. Nowe silniki i świetne wyposażenie sprawiły, że Ford postanowił iść za ciosem, odświeżając model w 2012 roku. Dziś, za konkurencyjną cenę, nabywca otrzymuje samochód wyróżniający sie wśród innych pojazdów w tej klasie. Obecny sukces Forda jest więc w pełni zasłużony.

Źródło: wp.pl, foto: Ford